בג"ץ לישי: נמק מדוע לא תיחקר בקשת עיריית נצרת להעביר לתחומה 153 דונם

בעתירה נטען, באמצעות עו"ד זוהיר נערה, כי השטח הופקע והועבר משיפוטה של עיריית נצרת לנצרת עילית, כאשר התוכנית היתה לחבר את השטח הנמצא במרכז נצרת עם שטחים שבנצרת עילית, באמצעות סיפוח האיזורים

בג"ץ הורה לשר הפנים, אלי ישי, לנמק בתוך 90 יום, מדוע לא ימנה ועדת חקירה כדי לבדוק את בקשתה של עיריית נצרת להעביר לתחומה 153 דונם, עליהם ממוקמים פיקוד העורף ומלון גני נצרת. בכך נענה בג"ץ לעתירה שהגישה עיריית נצרת וראש העיר, ראמז ג'ראייסי.

בעתירה נטען, באמצעות עו"ד זוהיר נערה, כי השטח הופקע והועבר משיפוטה של עיריית נצרת לנצרת עילית, כאשר התוכנית היתה לחבר את השטח הנמצא במרכז נצרת עם שטחים שבנצרת עילית, באמצעות סיפוח האיזורים. כל זאת, במסגרת תוכנית "ייהוד הגליל".

בעתירה נאמר, כי בסופו של דבר התוכנית לא יצאה אל הפועל, והסיבה היחידה להעברת השטח לשטחה של נצרת עילית היתה מיקומו של פיקוד הצפון על השטח האמור. בינתיים עבר פיקוד צפון למקום אחר, ובמקום נותרו רק מבנים של פיקוד העורף ובית המלון.

לדברי עיריית נצרת, בקשתה להחזיר את השטח מוצדקת בשל העובדה, כי כבר אין נימוקים ביטחוניים להחלטה לגרוע את השטח ממנה, וכי אין רצף טריטוריאלי ותשתיתי בין נצרת עילית לשטח האמור. (בג"ץ 1426/01).