ביקורת בוועדת הערר על היעדר תוכניות להרחבה

יו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון הציע להכין תוכניות מפורטות, שיבהירו לתושבים את מדיניות הוועדה לעניין תוספות בנייה באזורים שונים

ועדת הערר של מחוז ירושלים קובעת, כי ראוי שהועדות המקומיות לתכנון יכינו תוכניות מפורטות לשכונות השונות, לפיהן ניתן יהיה לדעת מהם התנאים לקבלת הקלות, תוספות בנייה ומרפסות. תוכניות כאלה תקלנה על מלאכת ועדות התכנון השונות, ובסופו של דבר על האזרחים, שיוכלו לדעת אם ובאיזה אופן יש סיכוי לאישור הקלה למרפסות בדירות. כך הציע יו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון, עו"ד אהרון ברוכין.

בחלטה שנתן ברוכין בערר המתייחס לבניית מרפסת בבניין מגורים בשכונת פסגת זאב, הוא ביקר את פעילות הוועדה המקומית בנושא מתן הקלות לבניית מרפסות, גם משום שאינה קובעת מדיניות אחידה וברורה וגם משום שהיא מקבלת החלטות מבלי לשמוע את המתנגדים, ועל כן הציע להכין תוכניות מפורטות, שיבהירו לתושבים את מדיניות הוועדה לעניין תוספות בנייה באזורים שונים.

לגופו של הערר קבע ברוכין, כי מתן היתר כפי שניתן על ידי המקומית, היוצר מצב של מרפסת אחת בולטת בחזית בניין, מפר את האיזון הארכיטקטוני של הבניין ועלול להוות תקדים שלילי ולהריסת שכונה שלמה.