המהנדס אלי רון בעדותו בפני הוועדה הממלכתית: שוב מאשימים את ה-ש.ג

"אם הייתי חושב ששיטת הפל-קל היא הגורם לאסון - לא הייתי יכול לחיות"

"אני אלי רון, ממציא שיטת הפל-קל, אומר, כי תקרת הפל-קל שונה מתקרת צלעות קונבנציונליות, וכשמחזקים אותה לא רק שלא מועילים - אלא מחלישים". כך אמר היום (ה') המהנדס אלי רון, בעדותו בפני הוועדה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים.

לדבריו, הסיבה לכשלים במבנים היא לא שיטת הפל-קל. "הניסיון לקחת את ה-ש.ג ולהעמיס עליו את כל התחלואים - היא שיטה ידועה ומסוכנת".

רון הגיע למתן עדות בוועדה לפי בקשתו, וזאת למרות שלדברי חברי הוועדה, הם היו בספק אם צריך לשמוע את עדותו, לנוכח עמדתו שנאמרה ללא מגבלות ומעצורים, ובשל חומר מקצועי רב שנאסף על ידי חוקרי הוועדה.

עוד אמר רון בעדותו: "צריך להביא מומחים נייטרלים מחו"ל, שאין להם דעה קדומה על השיטה. כל ההתייחסות המקצועית והדו"חות שנכתבו על השיטה, נעשו על בסיס נתונים שגוי, ולכן גם המסקנות שגויות. אני משוכנע שמומחים מחו"ל יזרו אור שונה על השיטה. אין לי שום רצון להצליח עם השיטה, אלא להגיע לאמת".

רון אמר לחברי הוועדה: "אם אינכם מאמינים לי, זוהי זכותכם, אך אני מבקש שתבדקו אותי במעשה ולא בתיאוריה". בתחילת עדותו אמר רון, כי הוא נרגש ורוצה לנצל במה זו ולהביע במלוא הכנות השתתפות בצערם של משפחות ההרוגים והפצועים. "אם לא הייתי משוכנע ששיטת הפל-קל היא לא הגורם לאסון - לא הייתי יכול לחיות ולו יום אחד".

אבי כהן, אביה של שונית, אחת מהרוגות האסון: "יכול להיות שרון הוא טלית שכולה תכלת, אבל הוא בבחינת שתה את היין, ואנחנו השתכרנו. כאב לי שרון הביע את השתתפותו בצערנו רק לפרוטוקול, ולא טרח לשלוח אפילו מברק תנחומים למשפחות. אני לא נכנס לטכניקה, אלא לעובדות: 23 הרוגים. הבעיה היא לא הטכניקה, אלא הפיקוח והניהול".