משרד השיכון: התחלות הבנייה עד סוף השנה - 35 אלף יח"ד

לדברי מנכ"ל משרד השיכון, אבי מעוז, תוספת התחלות הבנייה היא תוצאה של מבצע סיוע מקום של משרד השיכון, שנערך בין יולי לדצמבר 2001, במהלכו נמכרו ביישובי המבצע כ-2,000 יחידות דיור

על פי הערכת משרד השיכון, עד סוף 2002 יגיע מספר התחלות הבנייה בכל רחבי הארץ ל-35 אלף יחידות דיור, תוספת של 3,000 יחידות לעומת 2001.

לדברי מנכ"ל משרד השיכון, אבי מעוז, תוספת התחלות הבנייה היא תוצאה של מבצע סיוע מקום של משרד השיכון, שנערך בין יולי לדצמבר 2001, במהלכו נמכרו ביישובי המבצע כ-2,000 יחידות דיור. בעקבות מכירה זו, הוחלט להגדיל את מלאי הדירות, כדי שלא ליצור מחסור עתידי.

מנתונים שמסר האגף לניתוח כלכלי במשרד השיכון עולה, שבאילת, אשדוד, ביתר, הר חומה, כוכב יעקב, נצרת ונצרת עילית, הביא מבצע סיוע המקום לשיפור ניכר במכירות. בבית שאן, גבעת זאב, חריש, מטולה, ניסנית, עפולה, צפת וקצרין, לא עלו המכירות.

באור עקיבא, אשקלון, בית שמש, פסגת זאב, כרמיאל, מעלות, נתיבות וערד, גרם המבצע להקדמת רכישות, אך לא להגדלתן.

אתמול (ג') פנה שר השיכון, נתן שרנסקי, לראש הממשלה, אריאל שרון, בבקשה לאשר מבצע נוסף, ביישובים בהם נחל המבצע הראשון הצלחה.

לדברי מעוז, גם אם עד סוף 2002 יחל בבנייתן של 35 אלף יחידות דיור, מספר זה אינו מספק. להערכתו, אם לא יחל בבנייתן של 4,000 יחידות נוספות בשנה, צפוי בעוד מספר שנים מחסור חמור בדירות בכל רחבי הארץ.