הוועדה המחוזית ת"א אישרה את תוכנית איכילוב

מהנדס העיר, דני קייזר, אמר, כי סוף סוף אושרה תוכנית כוללת למתחם מרכזי וחשוב בתחומי העיר, שתביא את הסאגה המתמשכת של מתחם איכילוב לסיומה ותוסיף לאיכות השירותים שמקבלים תושבי העיר והמטרופולין

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א, אישרה בישיבתה אתמול (ב'), את התוכנית הכוללת למתחם בית החולים איכילוב, המשתרע על 60 דונם על קרקע של מינהל מקרקעי ישראל והעירייה.

התוכנית מוסיפה על התוכניות החלקיות שאושרו בעבר זכויות בנייה בהיקף של 274% במקום 247%, היא מגדילה את השטח הבנוי ב-16 אלף מ"ר, ל-165 אלף מ"ר, וכן מאשרת תוספת של 200 מקומות חנייה.

התוכנית המאושרת מתירה בניית מגדל נוסף בן 25 קומות, שימוקם מעל בית היולדות ע"ש ליס, וישמש למעשה להרחבת בית היולדות. סה"כ מתירה התוכנית שטחים עיקריים בתחום בית החולים בשטח כולל של 195,741 מ"ר.

מהנדס העיר, דני קייזר, אמר, כי סוף סוף אושרה תוכנית כוללת למתחם מרכזי וחשוב בתחומי העיר, שתביא את הסאגה המתמשכת של מתחם איכילוב לסיומה ותוסיף לאיכות השירותים שמקבלים תושבי העיר והמטרופולין.

סה"כ יבנו לדבריו, שני מגדלים בני עד 27 קומות למגורי אחיות ומחקר. הרעיון הוא ליצור אופי מוסדר של רחוב פעיל ונעים לעין וכן, יפונה שטח משמעותי שישמש את הציבור.

על-פי התוכנית, תופעל במקום מערכת ניטור שתבדוק מרכיבים ומפגעים סביבתיים בסיסיים, כגון אוויר, רעש וחומרים מסוכנים. מרכז האנרגיה במקום יעבור טיפול למזעור כמויות הפליטה, בין היתר על-ידי מעבר לשימוש בסולר דל גופרית במקום המזוט שמשתמשים בו כיום. תיבדק האפשרות של הפעלה באמצעות גז או שילוב ארובות פליטה.