שטרית יתמוך בדרישת ישי להחליף את ראשי ועדות הערר בתום חמש שנים

חזר בו מהתנגדותו, שנומקה בטענה לפיה הוועדות פועלות ביעילות ואין להחליף את ראשיהן

שר המשפטים, מאיר שטרית, שינה במפתיע את דעתו, והודיע שיתמוך בדרישתו של שר הפנים, אלי ישי, להחליף את יושבי ראש ועדות הערר המחוזיות בתום כהונה של חמש שנים. כך נודע ל"גלובס".

לפני חודשיים הודיע שטרית, כי הוא מתנגד לדרישת ישי, בטענה שהוועדות פועלות בצורה יעילה ולכן אין להחליף את ראשיהן. עתה אמר, שלאחר שנודע לו שההחלפה היא של כלל יושבי הראש, ולא של חלק מהם בלבד, החליט לשנות את דעתו ולתמוך בדרישת ישי.

על כוונתו להחליף את יו"ר הוועדות הודיע ישי בראשית יולי השנה. לדבריו, הוא מבקש לבצע רענון בכל חמש שנים בתפקידי מפתח במשרד הפנים, בין השאר בתפקיד יו"ר הוועדות המרחביות, וגם בתפקיד יו"ר ועדות הערר. משרד הפנים מסר עוד, שישי טרם החליט את מי ימנה במקום יושבי הראש הנוכחיים.

גורמי תכנון טוענים שמדובר בהחלטה תמוהה מאוד. יושבי ראש ועדות הערר הם עורכי דין המומחים בתחום התכנון והבנייה, בעלי סמכויות שיפוטיות, שהחוק לא קבע את משך תפקידם. יו"ר ועדות מרחביות הם מינויים פוליטיים, עליהם נמתחה ביקורת קשה בדו"ח מבקר המדינה. יצוין, שלפי שעה הודיע ישי על רצונו להחליף את יו"ר ועדות הערר, אך טרם החליף את יו"ר הוועדות המרחביות.

ועדות הערר המחוזיות קמו כחלק מתיקון 43 לחוק התכנון והבנייה, לפיו ליד כל ועדה מחוזית הוקמה ועדה שתפקידה לדון בעררים המוגשים נגד החלטות הוועדה המקומיות. עוד נקבע, שבראש ועדת הערר יעמוד עורך דין, בעל חמש שנות ותק לפחות, בעל התמחות בתחום התכנון והבנייה, שימונה על-ידי שר הפנים ושר המשפטים כאחד.

יצוין, כי על סדר יומן של ועדות הערר מרכז ותל-אביב עומדת דרישת פיצויים של כ-5 מיליארד שקל, של מי שרואים עצמם נפגעים מנתב"ג 2000, וכן תביעות של מיליונים רבים בנושא כביש חוצה ישראל.