חברת הזרע מבקשת מבג"ץ לבטל התוכנית להקמת פארק איילון

העתירה מפרטת, כי תוכנית פארק איילון משתרעת על שטח של 8,000 דונם, פי 3 משטחו של הסנטרל פארק בניו-יורק. עלות הקמתו ותחזוקתו השנתית השוטפת נאמדים במאות מיליוני שקלים

חברת הזרע מבקשת מבג"ץ לבטל את תוכנית המתאר המחוזית, אשר אושרה במועצה הארצית לתכנון ובנייה, המתייחסת לפארק איילון.

הזרע טוענת, כי התנהלות המועצה הארצית וטיפולה בתוכנית המתאר המחוזית, אשר אישרה בתנאים את הקמת הפארק, איננה סבירה, והתקבלה מבלי שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים ולא התייחס לבעיות החמורות והקשות שעולות מהתוכנית.

העתירה מפרטת, כי תוכנית פארק איילון משתרעת על שטח של 8,000 דונם, פי 3 משטחו של הסנטרל פארק בניו-יורק. עלות הקמתו ותחזוקתו השנתית השוטפת נאמדים במאות מיליוני שקלים.

תוכנית פארק איילון מתייחסת לאיזורים הנמצאים בקירבת צומת גהה, ובכלל זה כל שטחי בית הספר החקלאי מקווה ישראל, ושטח מזבלת חירייה.

הפארק גובל בשכונותיה הדרומית של תל-אביב, והוא אמור לכלול אגם מלאכותי, אדמות חקלאיות באיזור מקווה ישראל, מגרשי ספורט לסוגיהם השונים וכן בנייה של 2,000 יחידות דיור על שטח של 200 דונם. ממכתב המצורף לעתירה, החתום על ידי מתכננת מחוז תל-אביב, נעמי אנג'ל, מתברר, כי רוב הקרקע של חוות הזרע הנמצאת בסמוך לצומת נכללת בשטח פארק איילון, אשר לא תותר בו בנייה.

הזרע טוענת, כי תוכנית הפארק אושרה להפקדה ללא מקורות מימון וללא יכולת להוציאה אל הפועל. מלבד נזקים כבדים שייגרמו בשל הקצאת שטח עצום לטובת הפארק, לא עמדה המועצה הארצית על המשמעויות הנוספות הנובעות מההחלטה. הזרע אומרת, כי המועצה לא התחשבה במחסור בעתודות קרקע לבנייה של אוכלוסיה הולכת וגדלה בגוש דן, לפשיעה אשר פארק בגודל כזה עלול להביא, ולאופן שבה ניתן יהיה לאכוף את החוק בשטח הפארק.

הזרע טוענת עוד, כי ברשותה שטח של 1,137 דונם באיזור אשר לגביו כבר נחתם הסכם הרשאה לתכנון פרויקט מגורים על הקרקע. על פי התכנון, תוקם שכונת מגורים על השטח ובה 10,000 יחידות דיור, וכן מבני ציבור והקצאת שטחים למסחר ותעסוקה. (בג"ץ 02/ 8554).