ישי מתכוון לפרק את מועצת אפעל

ראש המועצה, אורה חכם: אפעל להפיכת רמת אפעל למועצה מקומית, כדי למנוע את רוע הגזירה

שר הפנים, אלי ישי, מתכוון לפרק את המועצה האיזורית אפעל. כך נודע ל"גלובס".

כפי שפורסם אתמול (ב'), ראש המועצה אורה חכם התריעה, כי סכנת פירוק נשקפת למועצה האיזורית אפעל, כתוצאה מחוסר יכולת לממן את ההוצאות הנדרשות לשם אחזקת היישובים.

לדברי חכם, מאז הוקמה המועצה התקבלו ממשרד הפנים מענקי איזון, שהופסקו על-ידי הממשלה, ובעקבות הקיצוץ נוצר גירעון מצטבר ב-2002-2001, שתפח ל-5 מיליון שקל.

חכם הציעה מספר צעדים שיאפשרו את המשך תפקודה של המועצה, ביניהם העלאת ארנונה ריאלית ב-8%, איחוד פונקציות בין המועצה והוועדים, היטלי פיתוח שלא נגבו עד עתה ופעילות יזומה אחרת.

החלטתו של ישי מגיעה לאחר מאבק ממושך של המועצה לשמור על קיומה. ועדה לבחינת גבולות המועצה שמינה שר הפנים בזמנו, חיים רמון, בחנה את תפקודה של המועצה האיזורית ואת האפשרות לפרקה ולספחה ליישובים הסמוכים.

על-פי החלטת הוועדה בשעתו, ניתנה למועצה האיזורית אפעל אפשרות להוכיח, כי היא אכן עומדת בתוכניות ההבראה שקיבלה על עצמה, ואם דו"חות המועצה יצביעו על שיפור במצבה, יש לאפשר לה להתקיים. למועצה ניתנה ארכת זמן עד הבחירות המוניציפליות הבאות, ב-2003, על מנת להוכיח את "זכות קיומה". במידה שהמועצה לא תעמוד בכך, ממליצה הוועדה על פירוק המועצה.

חכם אמרה ל"גלובס", כי היא תעשה ככל שביכולתה על מנת למנוע את רוע הגזירה. "אני מאמינה בצדקת דרכי, ואני סמוכה ובטוחה שתושבי המועצה יעמדו מאחורי. אני קוראת למשרד הפנים להעניק למועצה הלוואת גישור על מנת שנוכל לשרוד, מאחר שמענקי האיזון בוטלו באופן חד צדדי על-ידם. כבר בימים הקרובים אפעל להפיכת רמת אפעל למועצה מקומית, על מנת שלא נפוזר ונחולק".

יו"ר מרכז המועצות האיזוריות, שמואל ריפמן, אמר בתגובה, כי ההחלטה היתה צפויה כבר זמן רב, מאחר שהיה צורך דחוף להחליט על עתיד היישוב, לכאן או לכאן.

משרד הפנים מסר, כי ישי שוקל את הנושא.