עם קצת עזרה מהשכנים

מדובר במאבק המתחולל סביב גבולות המועצה זה מספר שנים, כאשר "גולת הכותרת" היא קרקעות כפר אז"ר. על קרקעות אלה, כאשר יסתיימו המחלוקות והמריבות, עתידים לקום פרויקטים ענקיים על 2,000 דונם קרקע חקלאית

הסאגה הארוכה ששמה רמת אפעל עומדת, כפי הנראה, בפני סיום.

מדובר במאבק המתחולל סביב גבולות המועצה זה מספר שנים, כאשר "גולת הכותרת" היא קרקעות כפר אז"ר. על קרקעות אלה, כאשר יסתיימו המחלוקות והמריבות, עתידים לקום פרויקטים ענקיים על 2,000 דונם קרקע חקלאית, ששוויה נאמד בעשרות מיליוני דולרים לרשות המקומית שתזכה בה.

המועצה, המורכבת מרמת אפעל, רמת פנקס וכפר אז"ר, הוקמה ב-1950 ושמה הקודם היה אונו. תחום השיפוט שלה משתרע על 5,500 דונם, עליהם מתגוררים 6,000 תושבים. הרשות גובלת בשלוש רשויות: רמת גן, קרית אונו ואור יהודה. פירוקה של המועצה יגרום לסיפוח חלקה או כולה לאחת מהרשויות הללו. המשמעות: הרבה מאוד כסף, בעיקר תשלומי ארנונה מסחרית והיטלי השבחה.

לא פחות מארבעה ראשי רשויות, אנשי ועד מקומי ואף מזכיר המועצות האזוריות בכבודו ובעצמו נדרשו לסוגיה, ולכולם סיבות מנומקות היטב מדוע הפתרון שלהם הוא הטוב ביותר.

ראש עיריית רמת גן, צבי בר, טען בעבר, כי לרמת גן אין תיאבון אימפריאליסטי ושום עניין לספח רשות כל שהיא. השאלה תעלה מן הסתם שוב, כשידובר בעשרות מיליוני שקלים של ארנונה.

ראש עיריית קרית אונו, דרור בירנבוים אמר בשעתו, כי במידה שיוחלט על פירוקה של המועצה, הוא שומר לעצמו את הזכות לבוא בדרישה. גם ראש עיריית אור יהודה, יצחק בוכובזה, לא קפא על שמריו, ואמר לא פעם, כי אור יהודה תמיד גילתה אינטרס ברור בשטח, ללא קשר לפירוקה של רמת אפעל.

אך טבעי הוא, שמועצה נלחמת בכל כוחה על זכות קיומה נגד גורמים בעלי אינטרסים חזקים ממנה אלפי מונים. אמנם, לא קיימות הוכחות להתייעלות רבתי בקרב הנהלת המועצה, אך שכניה הרבים בהחלט לא הקלו עליה את המלאכה. המלחמה הגדולה על אחת מפיסות הקרקע היקרות במדינה רק מתחילה.