משפטם של תשעת נאשמי אסון ורסאי נדחה בארבעה חודשים

ההחלטה באה על מנת לאפשר לצדדים להעלות את כל הטענות המקדמיות; יטענו להתיישנות

בבית המשפט המחוזי החל היום (ד') משפטם של תשעת נאשמי אסון ורסאי, בפני השופט יצחק ענבר. לאחר דיון שנמשך כחצי שעה, החליט ענבר לדחות את המשך המשפט בארבעה חודשים, לתחילת חודש פברואר.

ההחלטה באה על מנת לאפשר לצדדים להעלות את כל הטענות המקדמיות, ולהגיב עליהן עוד קודם לדיון, וזאת על מנת לחסוך זמן במהלך הדיונים, אשר אמורים להתקיים לגופו של עניין.

הדחייה באה לאחר שבא-כוחו של המהנדס דן שפר, אחד ממהנדסי הקונסטרוקציה של הבניין שהתמוטט, ביקש דחייה על מנת לאפשר לו ללמוד את החומר, וכאמור לסיים את העניינים המקדמיים.

עו"ד אביתר קנולר, ב"כ של אורי פסח, מהנדס בניין שעבד כשכיר בחברת פל-קל ועסק בשיווק, מכירה, תכנון ופיקוח על יציקות הפל-קל, הודיע, כי במהלך הטענות המקדמיות הוא עומד להעלות טענה להתיישנות, משום שעברו מעל ל-5 שנים מאז התבצעה העבירה.

השאלה שתעמוד לבחינה היא, האם הספירה של 5 שנים מתחילה ביום ביצוע פעולות הבנייה, או מעת האסון - חודש מאי 2001, מועד גרימת התוצאה. ל"גלובס" נודע, כי כל הנאשמים עומדים להעלות את נושא ההתיישנות בווריאציה זו או אחרת.

ראש צוות התובעים מפרקליטות מחוז ירושלים, עו"ד עירית אבולעפיה, הודיעה, כי היא איננה מתנגדת לדחייה בהמשך הדיונים, וזאת על מנת לאפשר את מיצוי האפשרות לדון בטענות המקדמיות בכתב עוד קודם לתחילת הדיונים.

בהחלטה הודיע השופט ענבר, כי יש למנות סניגורים ציבוריים לקבלן יעקב אדיב ולבעלי הבניין, אברהם עדי ויצחק עדי. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט, המהנדס אלי רון, ממציא שיטת הפל-קל, המנהל והבעלים של חברת "פל-קל", מואשם בהריגה, חבלה חמורה ופציעה.

אורי פסח, מהנדס הבניין אשר בכתב האישום נטען כי פיקח על יציקת רצפות ותקרות הפל-קל בבניין שהתמוטט, מואשם בגרימת מוות ובחבלה ברשלנות. דן שפר ושמעון קאופמן, מהנדסי הקונסטרוקציה של אולמי ורסאי, מואשמים גם הם בגרימת מוות ברשלנות. כך גם היזם הקבלן ומנהל העבודה של אתר העבודה, יעקב אדיב.

אברהם עדי, דוד עדי, אורי ניסים ואפרים אדיב הם הבעלים ומי שניהלו ותחזקו את אולם ורסאי. הארבעה נאשמים, כי הבחינו בשקיעת הרצפה באיזור רחבת הריקודים, ונמנעו מלהזמין בדיקה, אשר היתה מגלה את השבר בצלעות הרצפה. גם הם מואשמים בגרימת מוות ברשלנות ובחבלה ברשלנות.