מחר יפורסם מכרז ראשון להקמת 1,000 כיתות בשיטת PFI ל-25 שנה

האוצר: מהפך בגישה וקידום שת"פ בין המגזר הציבורי לפרטי יביאו להאצת הצמיחה

הממשלה תפרסם מחר (ה') מכרז ראשון להקמת 1,000 כיתות לימוד בשיטת ה-PFI.

ועדת המכרזים הבינמשרדית להקמת כיתות הלימוד, המשותפת למשרד האוצר, משרד החינוך ולמרכז השלטון המקומי, תפרסם את המכרז הפומבי להקמת הכיתות.

לדברי משרד האוצר, במסגרת הפרויקט, בדומה לפרויקטים אחרים המבוצעים בשיטת PFI, יוענק זיכיון למגזר הפרטי לתכנן את בתי הספר, לתפעל ולתחזק אותם, ולעשות בהם שימושים נוספים בזמנים שאינם משמשים לפעילות לימודית. כל זאת במהלך תקופת זיכיון שתימשך על פני כ-25 שנה.

לפני פרסום המכרז, נשלחו לרשויות מקומיות, המועמדות להשתתף בפרויקט, הסכמים לחתימה, אשר מהווים תנאי להשתתפותן בפרויקט. לדברי משרד האוצר, ישנה נכונות גבוהה של הרשויות להשתתף בפרויקט.

משרד האוצר אמר, כי הקמת כיתות הלימוד מצטרפת לפרויקטים נוספים בתחום הבינוי, שיבוצעו בארץ בשיטת PFI, ביניהם הרחבת משכן הכנסת בירושלים, הקמת מרכז אנרגיה, חניון הלאום, ואחרים.

שר האוצר, סילבן שלום, ציין, כי פרסום המכרז הראשוני הוא מהפכה בגישה הכלכלית של הממשלה, וכי שיתוף הפעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי בבניית כיתות לימוד הוא נדבך נוסף במדיניות המשרד להרחבת שיתופי הפעולה עם המגזר הפרטי בנוגע להשקעות בתשתית.

שלום הוסיף, כי בימים אלה של מיתון ושל קיצוצים תקציביים, מדיניות כזו תביא להאצת הצמיחה וליצירת מקומות עבודה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בפרויקט הפרוס על פני עשרות יישובים.

החשב הכללי של משרד האוצר, ניר גלעד, אמר, כי הממשלה הולכת ומרחיבה את פעולותיה בקידום פרויקטים בתחומים שונים, ביניהם כבישים, רכבות, בינוי, אנרגיה ומים.