יסקי: התוכנית לכיכר המדינה עומדת בדרישות התב"ע

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר כי העירייה תקבל בברכה כל תוכנית שתוגש לבדיקה, וזו תיבחן בכובד ראש ובמקצועיות ותיבחר זו שיפה ומתאימה לת"א, ולא מעבר לכך".

"התוכנית שנבחרה על-ידי בעלי המניות בכיכר המדינה עומדת בדרישות התב"ע, והיא חסרה תיקון קטן, שיתבצע בטרם הגשת התוכניות לעירייה", כך אומר היום (ה') ל"גלובס" עו"ד יובל גלאון, בא כוחו של חבר דירקטוריון בעלי המניות, מוטי אורבך, וכן של האדריכל אברהם יסקי, בוויכוח על התב"ע.

כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", משרד האדריכלים יסקי-סיוון נבחר כמתכנן של מגדלי המגורים בכיכר המדינה בת"א, אך בשלב זה לא ברור אם התוכנית ישימה על פי התב"ע התקפה במקום, וזאת על פי חוות דעת של היועצת המשפטית של הוועדה המקומית, עו"ד שרי אורן, שקבעה כי התוכנית מנוגדת לתב"ע.

ממסמך שהגיע לידי "גלובס" עולה, כי אורן טוענת שבמידה והתוכנית תשונה, כך שהמגדלים בה "ידמו" לשערים המהווים חלק מתשריט התב"ע, אזי לכאורה תהיה התאמה לתב"ע.

יצוין, כי משרדו של יסקי הציע מספר אלטרנטיבות על מנת לעמוד בדרישות התב"ע. כאמור, על פי פרשנות היועצת המשפטית של הוועדה המקומית, שרי אורן, התב"ע במקום מאפשרת לבנות שלושה מגדלים בלבד ולא שישה, ובמידה ויעשה כן, התוכנית תתאם לתב"ע.

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר ל"גלובס", כי עד אשר לא יוגשו תוכניות לעירייה אין הוא רוצה להתייחס למה טוב ומה לא. "אנחנו נקבל בברכה כל תוכנית שתוגש אלינו לבדיקה, נבחן אותה בכובד ראש ובמקצועיות ונבחר את מה שיפה ומתאים לת"א, ולא מעבר לכך".