ירושלים: נדחתה התנגדות החרדים לתוכנית הארינה

עלות הפרויקט 80 מיליון דולר. מפעל הפיס יממן 50-40 מיליון דולר, והיתר במימון העירייה. הרשות לפיתוח ירושלים תפרסם מכרז לתכנון מפורט ולביצוע. על פי לוחות הזמנים תושלם הבנייה לקראת שנת 2006

הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את תוכנית הארינה. מדובר בתוכנית להקמת אולם רב תכליתי המיועד לאירועי תרבות וספורט, שיכיל 15 אלף מקומות ישיבה בשטח בנוי של 48 אלף מ"ר. האולם יקום בדרום מערב העיר, בסמוך לאיצטדיון הכדורגל טדי.

את התוכנית מקדמת הרשות לפיתוח ירושלים עבור עיריית ירושלים ומפעל הפיס. התוכנית המקורית תוכננה למקם את המיזם בכניסה לעיר, בסמוך לבנייני האומה, אלא שוויכוח תכנוני ממושך ולחץ מצד החרדים לגבי מיקום הארינה הביא את הרשות לפיתוח ירושלים להציע את חלופת מלחה. בניית הארינה במלחה יוצרת למעשה קרית ספורט, שתכלול את הארינה, איצטדיון טדי ומרכז הטניס.

המתנגדים לתוכנית בכניסה לעיר סברו, כי מבחינה תכנונית הארינה לא מתאימה כפרויקט בכניסה לעיר, וזאת מעבר לקשיים תחבורתיים ופיזיים במגרש המוצע. גם התנגדותם הנחרצת של חרדים ובנייני האומה הביאו את העירייה להעברת התוכנית למלחה.

עלות הפרויקט 80 מיליון דולר. מפעל הפיס יממן 50-40 מיליון דולר, והיתר במימון העירייה. הרשות לפיתוח ירושלים תפרסם מכרז לתכנון מפורט ולביצוע. על פי לוחות הזמנים תושלם הבנייה לקראת שנת 2006.