נתב"ג 2000: כולם רוצים להנות מהארנונה

החלטת הוועדה נובעת מרצונה לאפשר חלוקת רווחי ארנונה בין כל היישובים הסמוכים לשדה התעופה, מתוך מחשבה שמי שסובל משכנות השדה מן הראוי לאפשר לו ליהנות מפרותיו

הוועדה המחוזית מרכז העבירה לעיון הוועדות המקומיות הגובלות באיזור התעשייה קשת, בסמוך לנמל התעופה בן-גוריון, את התוכנית להרחבתו.

החלטת הוועדה נובעת מרצונה לאפשר חלוקת רווחי ארנונה בין כל היישובים הסמוכים לשדה התעופה, מתוך מחשבה שמי שסובל משכנות השדה מן הראוי לאפשר לו ליהנות מפרותיו.

שטח התוכנית החדשה כ-500 דונם, והיא גובלת באיזור תעשייה הקיים. הבקשה היא לשינוי ייעוד לאחסנה, משרדים והיי-טק, וכן תוכנית לשינוי מערך הדרכים במקום. בין היישובים שביקשו חלוקת ארנונה - שוהם, לוד ויישובי המועצה האזורית לודים.

על פי החלטת הוועדה, התבקשו היישובים לבחון את התוכנית בתוך 45 יום. עוד התבקשו, לבחון מחדש את תוכנית סובב נתב"ג, שהוכנה במסגרת תוכנית מתאר ארצית 4/2 על-ידי יהונתן גולני ואלי שטרן, שמטרתה לבחון את הפוטנציאל של שדה התעופה מבחינת חלוקת הארנונה בין היישובים השונים. התוכנית הוגשה אמנם ב-1994, אך לא הוטמעה בתוכנית המתאר.

לדברי מתכנן מחוז המרכז, דורון דרוקמן, "הוועדה מאמינה, שצריך לזהות את הפוטנציאל של שדה התעופה, ולחלק את הרווחים בצורה של שותפויות אזוריות ובראייה רחבה". במקביל הוא מתכוון לבדוק את אפשרויות הקידום של תוכנית סובב נתב"ג.