בזק: להורות למשהב"ט לאפשר לעיין במכרזי התקשורת למיזמי הבנייה בקריה ועוטף-עזה

בזק שהשתתפה במכרזים, טוענת, כי בקשתה לעיון במסמכי פרויקט הקריה סורבה, בנימוק, שהמחירים הם סוד מסחרי, בשעה שהמחירים היו קריטריון יחיד לבחירת ההצעה. בנוגע לפרויקט עוטף עזה הוחלט על מתן עיון חלקי

בזק מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א להוציא צו המורה למשרד הביטחון לאפשר לה לעיין במסמכים של מכרזי פרויקט הקריה ופרויקט עוטף עזה, שעניינם - ביצוע מערכות תשתית תקשורת במבנים במתחם הקריה בת"א; וביצוע מערכות תקשורת במבנים מסביב לרצועת עזה וביניהם.

בזק מבקשת עוד, להוציא צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר על משרד הביטחון להתקשר בהסכם עם חברת התקשורת אלגדפון שירותי תקשורת, מאזור, שנקבעה כזוכה במכרז. זאת, עד חלוף חמישה ימים מיום מתן זכות העיון במסמכי המכרז, כמבוקש.

בזק שהשתתפה במכרזים, טוענת, כי בקשתה לעיון במסמכי פרויקט הקריה סורבה, בנימוק, שהמחירים הם סוד מסחרי, בשעה שהמחירים היו קריטריון יחיד לבחירת ההצעה. בנוגע לפרויקט עוטף עזה הוחלט על מתן עיון חלקי. לטענתה, קיים חשד, כי בדיקת ההצעות לא בוצעה כראוי, ואולי גם ניתנה לחברה הזוכה אפשרות לבצע תמרון אסור בהגשת הצעתה.

בזק טוענת עוד, באמצעות עוה"ד משה הרפז ועמוס תיבי, כי יומיים לפני המועד המיועד להגשת ההצעות בנוגע למכרז פרויקט הקריה, הודיעה ועדת המכרזים על ביטול תנאי הסף של איתנות פיננסית, ללא הסבר ענייני.

לדבריה, מהמסמכים שהועברו ביחס לפרויקט עוטף עזה, לא ניתן להבין את השתלשלות העניינים, ומתעוררת תמיהה ביחס להתנהלות הוועדה ולבדיקת ההצעות ובמיוחד בנוגע לכך, שהוועדה הצליחה באותו יום עצמו לפתוח את ההצעות, שהיקפן אלפי עמודים, לבדוק את כל פרטיהן ולקבל החלטה. בזק מדגישה, כי מדובר בשני פרויקטים גדולים, ששוויים הכולל מיליוני שקלים, ולא ידוע אם הובאה בחשבון, בשיקולי ועדת המכרזים, יכולתה של חברה קטנה יחסית, כאלגדפון, שזכתה במכרזים נוספים של משרד הביטחון באחרונה, לבצע את כל הפרויקטים במקביל.

יצוין, כי השבוע (א'), ב-22 בדצמבר, הוציא ביהמ"ש המחוזי בת"א צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר על משרד הביטחון לחתום על חוזה עם אלגדפון, בנוגע לפרויקט הקריה. הצו הוצא לבקשת חברת בינת תקשורת מחשבים, שגם היא השתתפה במכרז.

בינת תקשורת מבקשת בתביעה העיקרית, לחייב את משרד הביטחון להעמיד לעיונה את הצעתה של אלגדפון. עת"מ 1590/02.