פורז תוקף את שרון בנושא העברת מינהל התכנון

ועדת הכלכלה תקפה היום (ב') את תוכנית ראש הממשלה, אריאל שרון, לספח אליו את מינהל התכנון שבמשרד הפנים

ועדת הכלכלה תקפה היום (ב') את תוכנית ראש הממשלה, אריאל שרון, לספח אליו את מינהל התכנון שבמשרד הפנים. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם פורז, הודיע בסיכום, שבכוונתו להזהיר את שרון, כי צעד זה יעכב את התכנון ולא יאיץ אותו, וגם יהווה ניגוד עניינים לאחר שגם מינהל מקרקעי ישראל עבר למשרד ראש הממשלה.

"אסור לתת לבעלי הקרקע גם את האפשרות להיות אחראית לתכנון", אמר פורז, "ולא ראוי כי ממשלה בסוף דרכה תבצע רפורמות מבניות כה חשובות, במקום להמתין בסבלנות עד לאחר הבחירות".

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי מרדכי, מחה על תהליך קבלת ההחלטה ללא התייעצות מוקדמת עם הנוגעים בדבר. הוא אמר, כי משרדו איננו מצוי בניגוד עניינים, והוא דווקא הגורם המאזן בין האינטרסים השונים. מרדכי דחה את הטענה כי קיים כשל מערכתי בעבודת המינהל, וציין כי כל הוועדות שבדקו את עבודתו לא מצאו כשל כלשהו בהליכי התכנון.

את הביקורת החריפה ביותר מתח השופט בדימוס שלמה שהם, נציב הדורות הבאים של הכנסת. הוא ציין, כי לנושא התכנון השפעה רבה על הדורות הבאים, והעריך שהעברת מינהל התכנון למקום רווי אינטרסים עלול להיות בכייה לדורות. "הצורך של כל ראש ממשלה הוא לתת סיפוק מיידי להרבה מאוד בעלי עניין, מה שמעלה את הסכנה שהתכנון ייפגע ויגרום לנזקים".

נציגי החברה להגנת הטבע חששו שהעברת המינהל למשרד ראש הממשלה היא "פתח לשחיתות". רק התאחדות הקבלנים הגנה על הצעד, ויוסי בליכר טען מטעמה, כי לא עודף דמוקרטיזציה יש בעבודת המינהל, אלא עודף בירוקרטיה.