חותה שוקל הפסקת שיתוף שיטרית בדיוני המחוזית

הודיע בתשובה להתנגדות בעניין חורשת הירח: "קיים ספק לגבי תקינות נוהג זה"

יו"ר הועדה מחוזית ירושלים, עו"ד מתי חותה, שוקל הפסקת שיתוף מהנדס העיר, אורי שיטרית בדיונים הפנימיים של הוועדה המחוזית. כך עולה מתשובה שכתב חותה בעניין בקשה לרשות ערעור לתוכנית חורשת הירח. לדברי חותה: "קיים ספק לגבי תקינות נוהג זה - השתתפות מהנדס הוועדה המקומית בדיונים הפנימיים של הוועדה המחוזית, ואנו שוקלים הפסקת נוהג זה".

שיטרית השתתף בדיונים של ועדת המשנה להתנגדויות שדנה בתוכנית חורשת הירח, ואת סוגיית ההשתתפות של מהנדס העיר בדיונים הפנימיים בוועדה המחוזית העלה עו"ד בנג'י היימן, שמייצג את המתנגדים לתוכנית חורשת הירח. מדובר בתוכנית שמקדמת הרשות לפיתוח ירושלים עבור העירייה על קרקע של המינהל. התוכנית, בלב שכונת טלבייה בסמוך תיאטרון ירושלים, כוללת הקמת חניון תת קרקעי, שיכלול 600 מקומות חנייה ובנייה של 42 יחידות דיור.

המתנגדים הגישו לחותה בקשת רשות ערר, בה הם טענו, בין היתר, כי אסור על מהנדס העיר לשבת בדיונים הפנימיים של הוועדה, במיוחד שמדובר על תוכניות שמגישה העירייה. חותה, כאמור, אמר שיש כוונה להפסיק את הנוהג, אך לגופה של תוכנית קבע, כי על אף השתתפותו של שיטרית לא נפל בפגם בהחלטת הועדה.

חותה, בהמשך למדיניותו, דחה את הבקשה לרשות ערעור וקבע, כי ההחלטה לאישור התוכנית היא תוצאת הליך איזון בין אינטרסים שונים, שהוועדה לקחה בחשבון תוך ראייה רחבה של צורכי העיר. לדברי גורמים בלשכת התכנון, חותה, שנימק את עמדתו, הפנים את הביקורת שהופנתה כלפיו מצד בתי המשפט, שהפכו החלטות שנתן בעניין בקשות רשות ערעור למועצה הארצית. לדבריהם, החלטות מנומקות יהיה קשה יותר לתקוף בבתי המשפט.