אושר שינוי לתמ"א 13 לשיקום נמל יפו

מהנדס העיר, דני קייזר: "ללא ספק הנמל יכול להפוך למוקד עניין חדש בעיר בכלל וביפו בפרט. אנחנו נפעל מהר ככל האפשר על מנת לקדם את התוכניות במקום על מנת לשנות את פני הדברים ולהפיח במקום חיים חדשים"

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה שינוי לתוכנית המתאר הארצית לחופים (תמ"א 13) בנמל יפו. מטרת התוכנית היא החייאה וחיזוק הריקמה העירונית של נמל יפו כנמל היסטורי, על-ידי יצירת זיקה בין הנמל לעורף שלו, שימור ושיקום ערכים היסטוריים, ארכיטקטוניים ותרבותיים, והבטחת תוואי טיילת חוף רצופה.

בתחום התוכנית נקבעו ייעודי קרקע, שיאפשרו פעילויות תיירות, נופש ומסחר. עוד נקבע, כי בית המכס הצפוני ייקבע כבניין לשימור, וכי הבינוי בתחום הנמל ההיסטורי לא יחרוג ממעטפת הבינוי הקיימת.

מהנדס העיר, דני קייזר: "ללא ספק הנמל יכול להפוך למוקד עניין חדש בעיר בכלל וביפו בפרט. אנחנו נפעל מהר ככל האפשר על מנת לקדם את התוכניות במקום על מנת לשנות את פני הדברים ולהפיח במקום חיים חדשים".

החלטה זו משלימה למעשה את ההסכם להעברת האחריות המלאה על נמל יפו מידי מינהל מקרקעי ישראל לידי עיריית ת"א-יפו שנחתם בעבר. במסגרת הדיונים בין המינהל למשרד האוצר ולעירייה נקבעו קווים מנחים לפיתוח מתחם נמל יפו, לרבות ביטול החלטת הממשלה בדבר הפרטת הנמל.

עיריית ת"א-יפו תקבל על עצמה את האחריות המלאה להמשך התפעול ותחזוקת המעגנה והשטחים הציבוריים הלא סחירים, לרבות פיתוח, שיפוץ ותיקון ליקויי הבטיחות במקום. בנוסף, תתחייב העירייה לשמור על צביונה של המעגנה כנמל יכטות ודיג וכאתר תיירותי.