המהנדסים: לפסול ינקלבסקי מראשות המטה למבני הפל-קל

מעורבותו בכל הקשור לשיטת הפל-קל היא כפולה, גם בהחדרת השיטה לשוק הישראלי וגם בהימנעות במשך תקופה ארוכה מלהפסיק את הבנייה בשיטה

איגוד המהנדסים לבנייה עתר היום (ה') לבג"ץ נגד הממשלה ושר הפנים, אברהם פורז, בבקשה לפסול את יו"ר המכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון, פרופסור דוד ינקלבסקי, כיו"ר המטה המקצועי שיוביל את הפרויקט הארצי לטיפול בסוגיית המבנים שנבנו בשיטת הפל-קל. עוד מבקש האיגוד מבג"ץ, להורות על שיתופו של שמואל רבין במטה, למרות הודעת היועץ המשפטי של המטה המקצועי-הנדסי, עו"ד עוזי סלמן, לפיה רבין עלול להימצא בניגוד עניינים בעת כהונתו במטה.

בעקבות התמוטטות אולמי ורסאי, שגרמה להריגתם של 23 איש ופציעתם של 380, הוציאה הוועדה בראשות ינקלבסקי, אשר התמנתה לבדיקת הנושא, דו"ח ביניים. בעקבות הדו"ח החליטה הממשלה בספטמבר 2002 להקים מטה, שבראשו יעמוד ינקלבסקי.

בעתירה נטען, כי רבין מכהן כחבר בוועדות התקינה של מכון התקנים, והוא יו"ר הוועדה הטכנית לעומסים בבניינים, ולפלדה לבטון. למרות האמור, נטען, פסל סלמן את רבין, בשל עסקו הפרטי. בעתירה נטען, כי יש לפסול דווקא את ינקלבסקי, בשל העובדה כי המכון הלאומי עשוי להיפגע מהמלצות ועדת זיילר, וכי מעורבותו בכל הקשור לשיטת הפל-קל היא כפולה, גם בהחדרת השיטה לשוק הישראלי וגם בהימנעות במשך תקופה ארוכה מלהפסיק את הבנייה בשיטה. את העתירה הגישו עורכי הדין אליעד שרגא ורון זהבי. (בג"ץ 4115/03).