ולנת"ע תדון בתוכניות מגשימים ומקב"ת גני יהודה

ולנת"ע (ועדה לעניינים תכנוניים עקרונים של המועצה הארצית) תדון בישיבתה הקרובה בתוכניות מגשימים ומקב"ת (מכרז קרקע בלתי מתוכננת) גני יהודה כשינוי לתמ"א 31.

הדיון בתוכניות נדחה בשל בקשת מינהל התכנון לדון בה רק לאחר שתושלם תוכנית האב של בקעת אונו, המתוכננת על-ידי אדריכל דורון רוהטין. תוכנית האב תוצג בקרוב בוועדות המחוזיות ובמועצה הארצית.

תוכנית מגשימים ומקב"ת גני יהודה ממקדות אליהן תשומת לב רבה, שכן הן עוסקות בשטחי קרקע חקלאית גדולים באיזור המרכז. על גורמי התכנון מופעל מזה זמן רב לחץ מצד גורמים רבים, ביניהם משרד ראש הממשלה, לאשר את תוכנית מגשימים.

התוכנית לשינוי יעוד קרקע חקלאית של מושב מגשימים כוללת בשלב הסופי 4,000 יחידות דיור בבנייה רוויה. במקביל הוגשה תוכנית מפורטת לשלב ראשון ובה בקשה לאישור 1,800 יח"ד.

לתוכנית מתנגדים תושבי מזרח יהוד, המיוצגים על-ידי עו"ד אריה דנציגר, בטענה שהיא תגרום להרס מרכז העיר, ותסיט את מוקד הפיתוח ממזרח העיר למערבה.

תוכנית האב מתנגדת לתוכנית היזמים, וקובעת שבמקום בנייה מאסיבית יש לתכנן כביש רוחב פנימי. מסלול הכביש יהיה מכביש 40 מדרום למגשימים ומצפון ליהוד, דרך מקב"ת גני יהודה לתה"ש. לדעתה יש לאפשר בנייה בהיקפים מצומצמים של עד 500 יח"ד.

באשר למקב"ת גני יהודה, תוכנית האב תומכת בבנייה במקום, שכן גני יהודה שוכנת ממזרח ליהוד, ומהווה המשך הגיוני של העיר.

לדעת גורמי תכנון, הולנת"ע תתקשה לקבל את תוכנית היזמים במיוחד לאור העובדה שהיא סותרת את תוכנית האב ולכן הבנייה במגשימים תצומצם.