רובינשטיין מתנגד נחרצות להעברת מינהל התכנון לתמ"ס

במכתבו לממשלה הדגיש רובינשטיין, כי התנגדותו נובעת מכך שהממשלה לא קיימה עבודת מטה בנושא זה, ולא הציגה שיקולים המצדיקים את ההעברה, שאינה טבעית, לטענתו

בעקבות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לא דנה היום (א') הממשלה בתוכנית להעביר את מינהל התכנון, ממשרד הפנים למשרד המסחר והתעשייה, שאליו הועבר לפני מספר חודשים מינהל מקרקעי ישראל.

במכתבו לממשלה הדגיש רובינשטיין, כי התנגדותו נובעת מכך שהממשלה לא קיימה עבודת מטה בנושא זה, ולא הציגה שיקולים המצדיקים את ההעברה, שאינה טבעית, לטענתו. לדברי רובינשטין, לא נבחנו המעבר, או החיבור למינהל מקרקעי ישראל, עובדה היוצרת בעיות קשות של ניגוד עניינים.

עוד כותב רובינשטיין, כי ועדת יצחקי, שגיבשה המלצות לייעול עבודת הממשלה, המליצה לפצל בין מינהל מקרקעי ישראל ובין מינהל התכנון, כך שמינהל התכנון יעבור למשרד ראש הממשלה, ואילו מינהל מקרקעי ישראל יעבור למשרד אחר. לכן, ההצעה הנוכחית עלולה להיות נגועה בניגוד עניינים.

רובינשטיין ציין, כי החברה להגנת הטבע הגישה בג"ץ נגד המעבר, וביקשה בצו ביניים, להימנע מכל פעולה בנושא זה. לדעתו, הוא יתקשה להגן בבג"ץ על עמדת הממשלה, שלא קיימה בנושא זה תהליך מסודר של קבלת החלטות.

לטענת רובינשטיין, לא ניתן להעביר שטחי פעולה משר לשר, אלא ממשרד למשרד, וכי מהלך מסוג זה יש לקיים באמצעות הצעת חקיקה, שאותה יש להפיץ בתזכיר חוק לשם קבלת הערות, בטרם תבוא לאישור ועדת שרים לחקיקה. לטענתו, הצעת ההחלטה, כפי שהוגשה לממשלה, מבקשת לדלג על שלב התזכיר, ולהביא את הצעת במישרין לוועדת השרים לחקיקה, דבר שאינו אפשרי לפי החוק.

רובינשטיין מצביע על כך, שאין הצעת ההחלטה מצביעה על דחיפות מיוחדת המצדיקה קיצור הליכים, וכי מדובר בנושא מורכב ורגיש הטעון עבודת מטה. יצוין, כי לאורך כל המכתב מזכיר רובינשטיין את התנגדותו החוזרת ונשנית לעצם ההעברה ולעצם הימצאותם של מינהל מקרקעי ישראל ושל מינהל התכנון, תחת אחריותו של משרד ממשלתי אחד.