שינוי: "לא התחייבנו להעביר מינהל התכנון למשרד התמ"ת"

לטענת הסיעה, בהסכם הקואליציוני הוחלט להעביר את מינהל התכנון לאחריות משרד ראש הממשלה - אך לא לכל משרד ממשלתי אחר

סיעת שינוי הודיעה היום (ב') כי איננה מחויבת על-פי ההסכם הקואליציוני להעביר את מינהל התכנון למשרד התעשייה המסחר והתעסוקה.

לטענת הסיעה, בהסכם הקואליציוני הוחלט להעביר את מינהל התכנון לאחריות משרד ראש הממשלה - אך לא לכל משרד ממשלתי אחר. ההודעה באה בתגובה לעתירה לבג"ץ של החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין וקבוצות נוספות, שביקשו לבטל את העברת המינהל ממשרד הפנים למשרד התמ"ת.

שינוי הודיעה, כי מיקומו הטבעי של מינהל התכנון הוא במשרד הפנים. ואולם, לאור ההסכם הקואליציוני נאלצה לוותר בנקודה זו, והסכימה שמינהל התכנון יועבר ממשרד הפנים למשרד רה"מ.

לדעת שר הפנים, אברהם פורז, בשל ההסכם הקואליציוני הוא מוכן לוותר על המינהל התכנון לטובת משרד ראש הממשלה בשל העובדה - כי "הסכמים יש לכבד".

נראה כי הסיעה, באמצעות עוה"ד גדעון קורן ואורי שוורץ, תומכת בעמדת העותרים בעניין מניעת העברת המינהל למשרד התמ"ת.

בסוף השבוע הודיעה פרקליטות המדינה, כי ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, יש השגות קשות בנוגע להחלטה להעביר את המינהל למשרד התמ"ת, אשר אליו כבר הועברו תחומי הפעולה של מינהל מקרקעי ישראל.

בעקבות השגותיו של היועץ, נדחה המשך הדיון מ-1 לחודש לתאריך אחר, על מנת לאפשר התייעצות בדרגים מיניסטריאליים. לדעת רובינשטיין, קודם להחלטה על העברת המינהל יש לקיים תהליך החלטות מוסדר ומושכל. (בג"ץ 899/03).