איגוד המהנדסים: המטה לתיקון תקרות פל-קל אינו מוקם בשל דרישה לחסינות

למרות דחיפות הנושא, מעכב המכון את מתן הפתרונות מזה חודשים רבים. לדעת סרנה, הדרישה לחסינות חברי המטה אינה מוצדקת, שכן תפקידו הוא לקבוע פתרונות ספציפיים לתיקון תקרות הפל-קל, ולכן הוא חייב להיות אחראי להם

"המטה לקביעת הוראות לתיקון תקרות הפל-קל אינו מוקם, בעקבות דרישת יו"ר המכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון, פרופסור דוד ינקלבסקי, לקבל חסינות על ההחלטות שיקבל". כך טוען יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה.

לדברי סרנה, בעקבות אסון ורסאי, שבו נהרגו לפני שנתיים 23 איש, מונתה ועדת חקירה ברשות ינקלבסקי. הוועדה החליטה על הקמת מטה, שמטרתו לגבש החלטות כיצד לטפל בכ-3 מיליון מ"ר תקרות פל-קל במבנים מסחריים ובמבני מגורים ברחבי בארץ.

למרות דחיפות הנושא, מעכב המכון את מתן הפתרונות מזה חודשים רבים. לדעת סרנה, הדרישה לחסינות חברי המטה אינה מוצדקת, שכן תפקידו הוא לקבוע פתרונות ספציפיים לתיקון תקרות הפל-קל, ולכן הוא חייב להיות אחראי להם.

לדברי פרופ' ינקלבסקי, עם הקמת המטה המקצועי-הנדסי, הוא ביקש להעמיד לרשותו מספר כלים שיאפשרו את פעילותו התקינה, ובכלל זה גם חסינות מפני תביעות שעלולות לעלות בהמשך בעקבות הנחיותיו. נושאים אלה נמצאים בטיפול משרד הפנים, וכך גם אישור החסינות. עד שזו לא תאושר, לא יוכל המטה להמשיך לפעול.

פרופ' ינקלבסקי מדגיש, שכדי שהמטה יוכל לפעול באופן מיטבי, יש ליצור שיתוף פעולה בין כל הגורמים, ובהם המהנדסים.

יצוין, שארגון המהנדסים עתר לבג"ץ לפני מספר חודשים נגד המכון הלאומי ונגד פרופ' ינקלבסקי, בטענה לניגוד עניינים, שכן המבדקה של הטכניון אישרה בעבר את שיטת הפל-קל. לפני כ-20 יום דחה בג"ץ את העתירה.