ולנת"ע אמצה תוכנית האב לבקעת אונו - יהוד תורחב לכיוון מערב

עוד קבעה הוועדה, שהיא אינה רואה לנכון להרחיב את יהוד לכיוון מזרח, על שטחי המושב מגשימים, אלא בהיקף מצומצם ובצמוד לדופן המזרחית של העיר

הולנת"ע (ועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים) החליטה לאמץ את תוכנית האב לבקעת אונו, שתוכננה על-ידי אדריכל דורון רוהטין, לעניין פיתוח יהוד לכיוון מערב. הדיון בוועדה התקיים בסוף מאי, אך ההחלטה נוסחה רק בשבוע שעבר.

עוד קבעה הוועדה, שהיא אינה רואה לנכון להרחיב את יהוד לכיוון מזרח, על שטחי המושב מגשימים, אלא בהיקף מצומצם ובצמוד לדופן המזרחית של העיר.

הולנת"ע הנחתה את הוועדה המחוזית לפעול על-פי עקרונות תוכנית האב, ובין השאר לתת מענה למטלות התחבורתיות שנקבעו בתוכנית; לתת מענה לשטחי ציבור נדרשים לשכונות יהוד הוותיקות ולתכנן בינוי צמוד דופן במזרח יהוד.

באשר לתוכנית גני יהודה נקבע, בתאום עם תוכנית האב, לאשר את הרחבת השטח העירוני של יהוד ב-4.6%.

תוכנית מגשימים קודמה על ידי הקבלן סמי מצלאווי, חברת רסידו ועיריית יהוד. בתוכנית 4,000 יחידות דיור בבנייה רוויה, 1,800 מהן בשלב ראשון. לתוכנית התנגדו תושבי מזרח יהוד, שיוצגו על ידי עו"ד אריה דנציגר, בטענה שהיא תגרום להרס מרכז העיר ותסיט את מוקד הפיתוח ממזרח העיר למערבה. החלטת הולנת"ע מהווה ניצחון גדול למתנגדים.

תוכנית האב קובעת כביש רוחב פנימי מכביש 40 מדרום למגשימים ומצפון ליהוד דרך מקב"ת גני יהודה לאיזור תל השומר, ובנייה של עד 500 יחידות דיור בשטח זה.