מבקר המדינה: פוליטיזצית יתר בתחום התכנון והבנייה

שר הפנים, אברהם פורז, הזהיר, כי הפרדת מינהל התכנון ממשרדו תקשה על הליכי התכנון ברמה הלאומית. פורז התריע, שמינהל התכנון פועל ללא מנהל במשך תקופה לא קצרה, האחריות נופלת על מנכ"ל משרד הפנים ונוצר מצב לא בריא

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, אמר אתמול (ג'), כי בתחום התכנון והבנייה ישנה יותר מדי פוליטיזציה ופחות התמקצעות, והנושא כולו צריך לעבור טלטלה של ממש. המבקר אמר זאת בוועדה לביקורת המדינה, אשר דנה בממצאי ליקוים בסדרי המנהל וניגודי עניינים בעבודת הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה.

שר הפנים, אברהם פורז, הזהיר, כי הפרדת מינהל התכנון ממשרדו תקשה על הליכי התכנון ברמה הלאומית. פורז התריע, שמינהל התכנון פועל ללא מנהל במשך תקופה לא קצרה, האחריות נופלת על מנכ"ל משרד הפנים ונוצר מצב לא בריא.

בתגובה לביקורת הודיע פורז על כוונתו להרחיב את הסמכויות של הוועדות המקומיות כדי לקדם את יעילותן ולזרז את הליכי הבנייה. הרחבת הסמכויות תהיה רק ברשויות מקומיות שימצאו ראויות לכך.

לגבי ייעול עבודת הוועדות המחוזיות, אמר פורז, כי בכוונתו להטיל סנקציה כספית על מי שיעשו שימוש לרעה בזכויות ההתנגדות לתוכניות והערעור על החלטות ועדה. "לצערי, חלק מההתנגדויות מוגשות לצורכי סחיטה, אבל לא הייתי רוצה למנוע את זכות הערעור ממי שעלול להיפגע", אמר פורז.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר בסיכום, כי עדיין חסרה במערכת תכנון הבנייה ראייה כוללת, ונדרשת רפורמה מקיפה, שהוא חותר לביצועה. כהן הודיע על יוזמת חקיקה שלו להקל ולפשט את הליכי התכנון. עו"ד תמי רווה, יועצת התאחדות הקבלנים לענייני תכנון ובנייה, אמרה, שההתאחדות הכינה טיוטת המלצה של הצעת חוק לעניין זה.