תקנות חדשות יאפשרו פטור מאגרת ערר לוועדות התכנון

עד לינואר השנה לא היתה מוטלת אגרה על הגשת ערר לוועדות הבנייה. מינואר השנה ניתן פטור על הגשת ערר עד לסכום של 480 אלף שקל, ועל סכום גבוה מזה הוטלה אגרה של 2.5% על הסכום כולו

שרי הפנים והאוצר עומדים להתקין תקנות בתוך שלושה חודשים, אשר יאפשרו פטור מאגרה על ערר המוגש לוועדות התכנון והבנייה, המתייחס לפגיעה בקניין של בעלי קרקע וזכותם לקבל פיצויים.

כך עולה מהחלטה שהתקבלה בבג"ץ, בעתירה של חנה סידרנסקי ואלדד כהן. השניים פנו לבג"ץ בטענה כי מאז נכנס לתוקפו תיקון 65 לחוק התכנון והבנייה, ב-1 לינואר השנה, נפגע קניינם של בעלי קרקע רבים, משום שהשרים לא התקינו את התקנות המתבקשות על-פי החוק.

עד לינואר השנה לא היתה מוטלת אגרה על הגשת ערר לוועדות הבנייה. מינואר השנה ניתן פטור על הגשת ערר עד לסכום של 480 אלף שקל, ועל סכום גבוה מזה הוטלה אגרה של 2.5% על הסכום כולו.

סידרנסקי טענה, באמצעות עו"ד מוטי בניאן, כי החוק חייב את השרים להתקין תקנות הפוטרות מאגרה נפגעים אשר תביעתם נדחתה והגישו ערר. עוד נטען, כי התקנת התקנות אמורה להתייחס גם להוראות מעבר של כאלה אשר החלו בהליכים וטרם סיימו אותם.

כאמור, בעקבות דיון בבג"ץ הורו השופטים תיאודור אור, מרים נאור וסלים ג'ובראן למדינה לבחון את אפשרות התקנת התקנות אשר יאפשרו בנסיבות מסוימות לתת פטור מאגרה למגישי ערר.

ההחלטה מתייחסת גם לעתירה נוספת, אשר הוגשה באמצעות עוה"ד נצר ובן-בסט. (בג"ץ 2331/03).