מליאת מועצת באר-שבע אישרה הגדלת שטח שיפוט העיר פי 4

על פי התוכנית, יסופח לבאר-שבע שטח גדול הממוקם ברמת בקע המיועד להעברת התעשייה הצבאית ממרכז הארץ, חוות רם, אתר הפסולת דודאים, מחנה שדה תימן, חלק מפארק חצרים, מכון הטיהור המערבי ליד שדה תימן, וכן את כל שטח המועצה התעשייתית רמת חובב

מליאת מועצת עיריית באר-שבע אישרה את התוכנית להגדיל את שטח שיפוט העיר. על פי התוכנית, שטח השיפוט יגדל ב-213 אלף דונם, פי ארבעה מהשטח המוניציפאלי שלה כיום.

על פי התוכנית, הרחבת שטח השיפוט תכלול סיפוח של שטחים רבים, שיכללו שטחי מקרקעין אשר ממוקמים מצפון לשכונת הווילות רמות ושכונת נווה מנחם, וכן שטחי אש בדרום-מערב העיר, אזיור מחנה נתן, ושטח מקרקעין גדול הממוקם בין באר-שבע ורמת חובב.

על פי התוכנית, יסופח לבאר-שבע שטח גדול הממוקם ברמת בקע המיועד להעברת התעשייה הצבאית ממרכז הארץ, חוות רם (על כביש בארשבע דימונה), אתר הפסולת דודאים (הממוקם על כבשי באר-שבע-אופקים), מחנה שדה תימן, חלק מפארק חצרים, מכון הטיהור המערבי ליד שדה תימן, וכן את כל שטח המועצה התעשייתית רמת חובב.

יצוין, כי מליאת מועצת עיריית באר-שבע אישרה את תוכנית ההרחבה, מאחר ועל פי הנהלים שגיבש משרד הפנים לגבי בקשת של רשויות מקומיות לשינוי שטח השיפוט שלה, דורש אישור התוכנית במועצת העירייה.

יצוין, כי המועצה התעשייתית רמת חובב מתנגדת בתוקף לתוכנית, וטוענת כי הכללת שטח גדול, הנמצא כיום בתחום השיפוט של רמת חובב, מטרתו העברת מסי ארנונה מרמת חובב לעיריית באר-שבע, ולא כפי שטוענת העירייה, לצורך הקמת שכונות מגורים חדשות.