פרויקט נתב"ג 2000: 6,000 תביעות בהיקף של 5 מיליארד שקל נגד רש"ת

מסר מנכ"ל הרשות, גבי אופיר; "התביעות בעיקר בשל אובדן עתידי של ערך בתי מגורים באיזור השדה"

טרמינל נתב"ג 2000 מתוכנן להיפתח לתנועת נוסעים ב-15 ביוני 2004 - בעוד כ-10 חודשים - אולם כבר עתה הוא מסבך את רשות שדות התעופה ב-6,000 תביעות פיצויים באומדן כולל של כ-5 מיליארד שקל.

התביעות הן בעיקר מתושבי הסביבה על אובדן עתידי של ערך בתי המגורים, לאחר שהוועדות המקומיות לתכנון ובנייה נתנו את אישורן לאפשרות זו.

מנכ"ל הרשות, גבי אופיר, גילה זאת היום (ה') לוועדת הכלכלה בסיור שערכה בטרמינל החדיש. הוא ציין, כי הרשות מעסיקה כבר 17 עו"ד כדי להתמודד עם גל התביעות אך משתדלת כבר עתה לצמצם את הנזק. לדבריו, רש"ת משקיעה 80 מיליון שקל במיגון אקוסטי של בתי המגורים ומוסדות החינוך באיזור.

בדיקה ראשונית של התביעות מגלה הגזמה בערך המבנים כאשר לדירה בשווי שוק של 50 אלף דולר נתבעים פיצויים של 150 אלף דולר, אמר.

אופיר הכין את הוועדה לאפשרות שהרשות תבקש אישור לגבות תוספת זמנית של 4 דולר מכל נוסע, נוסף על מס הנמל בסך 13 דולר, למשך 3 שנים. זאת כדי לממן השקעה חריגה במערכת מתוחכמת לשיקוף ביטחוני, אמר.

יו"ר הוועדה, ח"כ שלום שמחון (עבודה), הודיע על כוונתו ללחוץ על האוצר להשתתף בהשקעה כדי להקטין את חלק הנוסעים בה.

שמחון גם הגיב על תוכניות הפיתוח של הרשות אותן סקר אופיר, בעיקר בתחום המסופים היבשתיים והעתקת שדה התעופה מאילת לרמת תמנע.

שמחון אמר, כי בכוונתו להביא לצמצום המונופול של הרשות ע"י הפרטת המסופים היבשתיים. אופיר אמר בתגובה, כי אין לו התנגדות להפרטה מאחר שהמסופים אינם כלכליים בגלל ההשקעות הביטחוניות הכרוכות בהפעלתם.

שמחון גם הודיע בתום הסיור שיפעל להקמת מסוף המטענים השני המתוכנן בשדה נבטים שבנגב ולא בנתב"ג.