המחוזית מתנגדת לדיון תוכנית מערב ירושלים המפורטת בולקחש"פ

ביולי אישרה הולקחש"פ את תוכנית מערב ירושלים. מדובר בתוכנית להקמה של למעלה מ-20 אלף יחידות דיור: 10,460 יחידות דיור ברכס לבן, 7,420 יחידות דיור בהר חרת, 2,000 יחידות במצפה נפתוח, ו-420 ברמת הדסה

הוועדה המחוזית מבקשת סמכות בלעדית לאישור התוכניות המפורטות בתוכנית מערב ירושלים, תוכנית ספדיה. הוועדה מתנגדת לקיים את הדיון בולקחש"פ (ועדה לקרקע חקלאית ושטחים פתוחים). הוועדה החליטה לערער על החלטת הולקחש"פ שקבעה, כי כל אישור של התוכניות המפורטות הנגזרות מתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 1/37) במערב העיר מותנית באישור הולקחש"פ.

במחוזית טוענים, כי הדיון בתוכניות המפורטות הנגזרות מהתמ"מ עוסקות בתפקוד העירוני בלבד, ואין להן כל השלכה על קרקע חקלאית, שטחים פתוחים, צפיפות בינוי ויעילות השימוש בקרקע. במחוזית סוברים, כי אין מקום לדיו נוסף ומיותר, וזאת כיוון שהולקחש"פ כבר דנה בסוגיות אלה במסגרת הדיון בשינויים לתמ"מ.

במליאת הוועדה בשבוע שעבר הוחלט לבקש מוועדת הערר להעניק לוועדה המחוזית סמכות בלעדית לאישור התוכניות המפורטות בתוכנית מערב העיר. הוועדה המחוזית טוענת, כי החלטת הולקחש"פ להתנות את אישור התוכניות המפורטות בדיון בולקחש"פ יוצרת כפילות בהחלטות מוסדות התכנון, ותגרום לסחבת מיותרת בהארכת משך הליכי התכנון.

ביולי אישרה הולקחש"פ את תוכנית מערב ירושלים. מדובר בתוכנית להקמה של למעלה מ-20 אלף יחידות דיור: 10,460 יחידות דיור ברכס לבן, 7,420 יחידות דיור בהר חרת, 2,000 יחידות במצפה נפתוח, ו-420 ברמת הדסה.