מהנדס העיר ת"א לבג"ץ: אף ועדת תכנון לא תאשר תוכנית זאבי בשפך הירקון

לדבריו, תוכנית זאבי לא נועדה אלא למקסם את רווחי היזם; "ביטול ההפקעה יסכל תכנון המתחם"

מהנדס העיר תל-אביב, דני קייזר הגיש לבג"ץ תצהיר בנוגע לחצי האי הירקוני. בתצהיר כותב קייזר כי אין סיכוי שוועדת תכנון כלשהי תאשר את תוכנית זאבי לפרויקט. לדבריו, "תוכנית זאבי לא נועדה אלא למקסם את רווחי היזם".

קייזר הגיש את התצהיר לבג"ץ בעתירת קק"ל והסוכנות היהודית, המבקשות לבטל הפקעה של 58 דונם השייכים להן, ממתחם של 220 דונם בתוכנית. בתוכנית המוצעת יכללו מגרשי התערוכה, איזור נמל תל-אביב, שפך הירקון ואצטדיון המכבייה הישן.

בין הסוכנות וקק"ל לגד זאבי נחתמה עסקה לפיה שטח מגרשי התערוכה יימכר לו ובתנאי שתבוטל ההפקעה מטעם אתרים, יזמית הפרויקט. זאבי שילם 10 מיליון דולר והתחייב לשלם מיליון דולר בעבור כל שנה שאינו מצליח לממש את האופציה לבנות במקום.

מהנדס העיר ירושלים והאדריכל תוכנית חצי האי הירקוני, אורי שטרית, הגיש גם הוא תצהיר לבג"ץ. בתצהיר כותב שטרית, כי: "אישור התוכנית להפקדה הוא עניין של מספר חודשים בודדים".

שטרית כותב, כי "באחת מישיבותיה הקרובות של הוועדה המקומית צפויה להתקבל החלטה להעביר את התוכנית לוועדה המחוזית עם המלצה להפקדתה".

קייזר הוסיף בתצהיר, כי "העירייה רואה בקידום התוכנית אינטרס ציבורי מן המעלה הראשונה". לדבריו, ראוי לקיים את הדיון בפני הוועדה המקומית רק לאחר הבחירות.

לדעת השניים, ביטול ההפקעה של 58 דונם מהתוכנית והעברת שטח זה לידיים פרטיות - גד זאבי, תביא לסיכול סופי של תכנון המתחם.

שטרית: "תכנונו ומימושו של התוכנית יכולים להתבצע רק כמקשה אחת ועל ידי גורם מרכזי אחד". קייזר מוסיף, כי "אם תבוטל ההפקעה הסיכוי לפתח את המתחם באופן ציבורי וראוי יירד לטמיון".

השניים מבקשים בתצהיריהם לדחות את העתירה.

אתרים, יזמית התוכנית, טענה בתשובתה לבג"ץ, כי העותרות דורשות את ביטול ההפקעה בשל החשש מתביעה מצד גד זאבי כיוון שלא הצליחו להסיר את ההפקעה.

(בג"ץ 10784.02).