החל מנובמבר: רשויות יחויבו לספק מידע על איכות המים

לדברי מנהל מינהל משק המים ברשויות המקומיות, במשרד הפנים, שלמה דולברג, קיים צורך לפרסם את כמות המלחים במים, שכן למלח יש השפעה לטווח ארוך על בריאות הציבור, ולכן מן הראויה שהוא יהיה מודע לאיכות המים שהוא שותה ולריכוז המלחים בהם

במהלך נובמבר 2003 יפרסם משרד הפנים תקנות מרחיבות ליידוע הציבור על איכות מי השתייה. התקנות החדשות כוללות פרמטרים בדבר הימצאות מינרלים (ריכוז המלחים) ומזהמים אחרים במים. עד כה כללו התקנות בעיקר את האיכות הבקטריאלית של המים.

בעקבות קביעת התקנות, יוטל על הרשויות המקומיות לפרסם מידע על איכות המים שהן מספקות לתושבים. עד כה חויבו הרשויות לפרסם פרטים על האיכות הבקטריאלית של המים, ואילו מעתה הן יחויבו לפרסם מידע גם על ריכוזי המלחים שבהם.

לדברי מנהל מינהל משק המים ברשויות המקומיות, במשרד הפנים, שלמה דולברג, קיים צורך לפרסם את כמות המלחים במים, שכן למלח יש השפעה לטווח ארוך על בריאות הציבור, ולכן מן הראויה שהוא יהיה מודע לאיכות המים שהוא שותה ולריכוז המלחים בהם.

לדבריו, הרשויות יתבקשו לדווח על מקור המים, איכותם ועל איכות הדגימות שנלקחו. דולברג מדגיש, שמסירת נתונים על איכות מים היא זכות אזרחית המקובלת במרבית מדינות המערב, והיא הונהגה בארץ רק לאחרונה. עוד אומר דולברג, שבניגוד לדעות הרווחות בציבור, איכות המים בארץ היא טובה, ועונה על כל הסטנדרטים הקפדניים של משרד הבריאות.