הבחירות בת"א: חיים קשים צפויים לחולדאי בוועדת בניין עיר

גורמי תכנון הטילו ספק רב ביכולת עבודה חלקה של הוועדה: "אם חולדאי חושב שהוא יוכל להקים ועדה יש מאין (בלי פשרות לקואליציה), הוא טועה"

ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, גרף למעלה מ-60% מקולות הבוחרים במאבק שלא היה על ראשות העיר. תוצאה זו לא הפתיעה אף אחד. מה שחולדאי לא ציפה לו, היא המהלומה במועצה. סיעת ת"א 1 שלו קיבלה ארבעה מנדטים בלבד, לעומת חמישה שהיו לה בקדנציה היוצאת, ולעומת 7 או 8 שחזו לה הסקרים. עם המועצה חולדאי אולי יסתדר, אך עם הוועדה החשובה ביותר בעירייה, ועדת בניין עיר, יש לו בעיה גדולה.

לחולדאי יהיו בבעיות בהרכבת הקואליציה, למרות המבחר הגדול שיש לו. השותפות הטבעיות הן סיעת הגמלאים, הגדולה ביותר (6 מנדטים) שנחשבת ל"סיעה אחות", ומרצ. יו"ר מרצ, יעל דיין, הביעה תמיכה מראש בחולדאי, וכעת היא מצפה לג'וב. לשתי הסיעות יאלץ חולדאי להעניק שני תפקידי סגן ראש עיר בשכר, מתוך ארבעה סגנים. כפי שזה נראה כעת, נתן וולך מהגמלאים לקשרי חוץ, ודיין לחינוך. תפקיד אחד הוא יותיר ככל הנראה לסגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, המשמש גם כיו"ר איגוד דן לתברואה, וכך גם לגבי יו"ר איגוד ערים דן לביוב.

הליכוד, מפד"ל וש"ס, שיחסיהם עם חולדאי ידעו עליות ומורדות, לא יוותרו כל כך מהר. בכל מקרה, לחולדאי נותר תפקיד אחד בלבד בשכר, והוא ילך ככל הנראה למפלגה קטנה - אולי לשינוי, שהצטרפותה אפשרית, אך כניסתה לקואליציה תלויה ברצונו של חולדאי לשתף את ש"ס והחזית הדתית.

הירוקים, כך נראה, יהיו האופוזיציה הקולנית. לא נראה שחולדאי יוכל לוותר לפאר ויסנר, אורנה בנאי וחבריהם, ויאמץ את עקרונותיהם של מניעת בנייה בפארק הירקון, הקמת מכלאות לבעלי חיים ותוכנית החנייה של הירוקים, שלא תואמת את מצעו של חולדאי אחד לאחד, בלשון המעטה.

בראש ועדת בניין עיר ימשיך לשבת, ככל הנראה, עו"ד דורון ספיר, שמילא את התפקיד בצורה לא רעה כלל, למרות שהתפקיד הונחת עליו עם פרישתו של היו"ר הקודם, מיכאל רועה.

ספיר ללא ספק מבין את עבודת הוועדה, אך נשאלת השאלה כיצד יוכל לעמוד מול ויסנר וגילה הרץ, שישמשו אופוזיציה טורדנית למדי, זאת ללא כל כוח תכנוני חזק לצידו. גורמי תכנון הטילו ספק רב ביכולת עבודה חלקה של הוועדה. "אם חולדאי חושב שהוא יוכל להקים ועדה יש מאין, הוא טועה", אמרו.