חיפה: ישיבת הגר"א ביקשה להקים 164 יחידות דיור; אושרו רק 93 יח"ד

הכוונה היא להקים מתחם מגורים של 164 יחידות דיור לציבור הדתי בנוסף להקמת מבני ציבור וכבישים. הפרויקט ממוקם בשכונת נווה שאנן בסמוך לרחובות מימון וגדליהו

ישיבת הגר"א הגישה לוועדה המחוזית חיפה תוכנית לשינוי ייעוד קרקע ממבנה ציבור (ככל הנראה ישיבה) לפרויקט מגורים לדתיים.

הכוונה היא להקים מתחם מגורים של 164 יחידות דיור לציבור הדתי בנוסף להקמת מבני ציבור וכבישים. הפרויקט ממוקם בשכונת נווה שאנן בסמוך לרחובות מימון וגדליהו.

בישיבתה האחרונה החליטה ועדת המשנה לתוכניות של הוועדה המחוזית, כי ניתן יהיה להקים מבנה מגורים אחד בלבד - 15 קומות על קומת עמודים גבוהה וכל קומה תכלול עד שש דירות. הוועדה אישרה רק 93 יחידות דיור.

בהוראות התוכנית ייקבע, כי לא תותר תוספת יחידות דיור בעתיד. סך כל השטחים העיקריים במבנה ייקבע לפי שטח ממוצע לדירה, שלא יעלה על 110 מ"ר, ולא תותר הצמדה של שטחי קרקע לטובת דירות המגורים.

התוכנית אושרה בשלב זה רק להפקדה. עוד הוחלט, כי שטח המגרש עבור מוסדות הציבור יהיה דונם אחד שיכלול גן ילדים, מועדון נוער ומעון. כמו כן, יבוצעו שינויים תחבורתיים באיזור ותתאפשר חניה מתחת למבני הציבור.

לתוכנית יצורף מסמך ניקוז אשר יערך בתיאום עם אגף המים, הביוב והניקוז של עיריית חיפה ויקבל את אישור משרד החקלאות. כמו כן, נדרש אישור של משרד התחבורה.

הוועדה המחוזית החליטה, שלא לאשר את התוכנית במתכונתה הנוכחי בטענה שקיימות בעיות נגישות לשטח וכי צפיפות הבינוי המוצעת גבוהה ביותר הן ביחס לתמ"מ 6 והן ביחס לסביבה הקרובה.