המועצה האיזורית גזר תפרוש מהוועדה המרחבית לודים המשותפת לחבל מודיעין, עמק לוד וגזר

ראשי מועצות: לבטל את המינוי הפוליטי של יו"ר הוועדה המרחבית - אין לו הכישורים הנדרשים

המועצה האיזורית גזר החליטה לפרוש מהוועדה המרחבית לודים המשותפת למועצות האיזוריות חבל מודיעין, עמק לוד וגזר, כך נודע ל"גלובס". לדברי יו"ר המועצה, פטר וייס, "הוועדה אינה מתפקדת כבר שלוש שנים מאז מונה פוליטית ראם אזולאי כיו"ר הוועדה".

בעקבות דו"ח מבקר המדינה הקשה על תפקודן של הוועדות המרחביות, דרשו ראשי המועצות את התערבות שר הפנים דאז, אלי ישי, במטרה לבטל את מינויו של ראש הוועדה המרחבית לודים, ראם אזולאי. הנושא הובא לבג"ץ בעתירת ראשי המועצות כבר לפני למעלה משנה, אך מאז לא התקבלה כל החלטה.

לטענת ראשי המועצות, אזולאי, שהוא מהנדס חשמל במקצועו, הוא מינוי פוליטי של שר הפנים לשעבר, נתן שרנסקי, ושל מנכ"ל משרדו, אבי מעוז, וכי אין לו מספיק כישורים כדי למלא את התפקיד. עוד טוענים ראשי המועצות, שבשל היחסים העכורים בוועדה היא אינה מתפקדת כלל מזה חודשים רבים, התושבים אינם מקבלים היתרי בנייה ועבודת הוועדה משותקת כליל.

לדברי וייס, "הוועדה עולה למועצה הרבה כסף, אנחנו ממנים מנגנון מנופח וחסר יעילות לצד פגיעה ברמת השירות לתושבי המועצה. נושא הפרישה מלודים נבחן במשך מספר שנים, אלא שהפעם אני מאמין שנמצא אוזן קשבת ותומכת במשרד הפנים בהשמת המהלך. להערכתי, המהלך יביא לחסכון של לפחות 2 מיליון שקל בשנה למועצה".

לדברי היועץ המשפטי של המועצה האיזורית גזר, עו"ד אלי וילצ'יק, המועצה צריכה לעבור מספר הלכים פרוצדורליים החל בוועדה המחוזית מרכז עד למועצה הארצית לתכנון ובנייה, על מנת לקבל את האישורים הנחוצים.

לדבריו, יש מספר תקדימים למהלך דומה בעבר, והוא לא רואה כל סיבה שמשרד הפנים לא יתמוך במהלך גם הפעם.

ראשי רשויות החברים בוועדות מרחביות זועמים, וזו לא הפעם הראשונה, על שרי הפנים ה"מצניחים" עליהם ראשי ועדות כמינויים פוליטיים.

דו"ח מבקר המדינה האחרון חשף שורה של מקרים, שבהם שרי פנים מינו מקורבים ואנשים חסרי כישורים בתחום לתפקיד יו"ר וועדות. בדו"ח צוין, שהחפיפה הארוכה לצורכי לימוד עולה למשלם המיסים מאות אלפי שקלים בשנה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי לשולחנו של שר הפנים לא הגיעה כל פנייה רשמית ולכשתגיע היא תידון אצל כל גורמי התכנון הרלוונטיים.