היועץ המשפטי לממשלה מגדיל את הסמכויות של תובעי הוועדות המחוזיות

ההנחיה החדשה באה בעקבות ריבוי מקרים שבהם תובעי הוועדות המקומיות לא הפעילו את סמכותם נגד עברייני בנייה, והביאו בכך להגברת העבריינות

הנחיה חדשה של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, מחזקת את סמכויות תובעי הוועדות המחוזיות, ומאפשרת להם לנקוט בהליכים משפטיים במקרה שהוועדה המקומית לא ממלאת את תפקידה.

עד עתה היו התובעים בוועדות המקומית אחראים על מרחב התכנון המקומי, ואילו התובעים בוועדות המחוזיות היו אחראים על שטחים גליליים בלבד.

ההנחיה החדשה באה בעקבות ריבוי מקרים שבהם תובעי הוועדות המקומיות לא הפעילו את סמכותם נגד עברייני בנייה, והביאו בכך להגברת העבריינות.

העדר האכיפה הוסברה לא אחת בכך שהרשויות נמנעות מלהגיש תביעות נגד תושביהן, גם במקרים של בנייה בלתי חוקית, במטרה למנוע עימותים, ובשל הרצון להמשיך לגבות ארנונה.

ע"פ ההנחיה החדשה, במקרה שבו ידרוש התובע מצד הוועדה המחוזית לטפל בעבירה, תחדל הוועדה המקומית לטפל בה, והטיפול כולו יועבר לתובע מאת הוועדה המחוזית.

סעיף נוסף בהנחיה קובע, שאם תובע הוועדה המחוזית סבור שהוועדה המקומית אינה מטפלת כהלכה בעבירה, יוכל לפנות לוועדה המקומית ולדרוש את העברת הטיפול בתיק אליו.

במקרה כזה יוטל על תובע הוועדה המקומית להפסיק את הטיפול בתיק בתוך שבועיים. באם התובע סבור שאין הצדקה להעביר את הטיפול, יתבקש לנמק זאת בכתב.