השר פריצקי: פקידי האוצר מנצלים היעדרות נתניהו לטירפוד פרויקט ההתפלה

פריצקי אמר, שנתניהו ביקש מפקידי האוצר לעכב כל החלטה חדשה, עד לאחר שובו. אבל הם טענו, שוועדת החשב הכללי עצמאית בהחלטותיה.

שר התשתיות, יוסף פריצקי, יצא היום (ב') בוועדת הכלכלה בהתקפה חריפה על ועדת המכרזים של החשב הכללי, על שניצלה את היעדרו של שר האוצר מהארץ, וקיבלה בניגוד לעמדתו החלטה שעלולה לטרפד את המשך הקמת המתקנים להתפלת מי-ים.

בדיון שזומן בעקבות ההחלטה אמר פריצקי, שהוא סיכם עם נתניהו להיפגש לאחר שובו ארצה, כדי להחליט במשותף להגדיל את כמות ההתפלה מ-30 מיליון ל-40 מיליון מ"ק לשנה. זאת, כדי שהפעלת המתקנים תהיה רווחית במחיר המים שסוכם (52 סנט למ"ק).

פריצקי אמר, שנתניהו ביקש מפקידי האוצר לעכב כל החלטה חדשה, עד לאחר שובו. אבל הם טענו, שוועדת החשב הכללי עצמאית בהחלטותיה.

לדברי פריצקי, נתניהו תומך בהגדלת הכמות, וניתן היה להתגייס כדי לקדם את המפעל, אם תהיה החלטה משותפת בניגוד לעמדת פקידי האוצר. "מי ביקש מהם להתכנס? איזו מין מדיניות מתנהלת שם?", שאל פריצקי.

בלחץ יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון (עבודה), הגיבה נציגת אגף ההתקציבים באוצר, סיון הכטר, כי ההחלטה נגד הגדלת כמות ההתפלה נובעת בעקבות אי-העלאת מחיר המים לחקלאים.

השר יוסף פריצקי הגיב, שהודעה גלויה זו "הוציאה את המרצע מן השק", וחשפה את המדיניות הנפרדת שמנהלים פקידי אגף התקציבים בנושא ההתפלה. שמחון אמר, כי הם חותרים לצמצם את צריכת המים בהגדלת התעריף לחקלאים, כדי להימנע מהצורך להקים את מפעלי ההתפלה לאלתר.

נציב המים, שמעון טל, התנגד לשנות את לוח הזמנים של הקמת מפעלי ההתפלה, והציע שלא ללכת שולל אחר עליית מפלס הכינרת. הוא הזהיר, כי שנה שחונה אחת נוספת תחזיר את המחסור במים לקדמותו. "אם לא נתעלה מעל שיקולים קטנים, ונאפשר לתוכנית ההתפלה להתקדם, נחזור למצוקה", אמר טל.

הנציב אמר בתשובה לשאלת שמחון, כי התוכנית הכוללת לפיתוח מקורות מים חלופיים כבר מפגרת בשנתיים אחר הלו"ז המקורי. "למזלנו, היתה השנה שעברה מבורכת בגשמים, וקיבלנו טיפת ביטחון לשנתיים הבאות. אבל צריך להיערך לשינויים קיצוניים במזג-האוויר ואסור להיות שאננים", אמר.