נדחתה עתירת חברי כפר אז"ר לסגור דיון באסיפה לבעלי נחלות

לדבריהם, לאסיפה, אשר אמורה להכריע בקשר למימוש החלטה 823 בעניין עיגון זכויות החכירה של החברים בקרקע, זומנו כלל חברי האגודה, אף שחלק מהם אינם בעלי זכויות בנחלה

בית המשפט המחוזי בת"א דחה טענה של חברים במושב כפר אז"ר, לפיה מי שאינו חבר ובעל נחלה כדין במושב - אינו זכאי ליטול חלק ולהצביע באסיפה הכללית, בכל הנוגע לרישום זכויות חכירה על-פי החלטה 823 של מועצת מקרקעי ישראל. 13 מחברי המושב ביקשו מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני נגד קיומה של האסיפה הכללית.

לדבריהם, לאסיפה, אשר אמורה להכריע בקשר למימוש החלטה 823 בעניין עיגון זכויות החכירה של החברים בקרקע, זומנו כלל חברי האגודה, אף שחלק מהם אינם בעלי זכויות בנחלה.

לטענתם, אין לאפשר דיון וקבלת החלטות בעניין החלטה 823 על-ידי מי שלא אושר מראש ובכתב על-ידי המינהל, ושמו אינו מוכר על-ידי המינהל כבעל זכויות, שכן זהו תנאי מוקדם להשתתפות בהצבעה של מימוש החלטת המינהל.

השופטת שרה גדות קיבלה את טענת המינהל והמושב, לפיה האסיפה הכללית כוללת את כל חברי האגודה, ולא קיים פורום אחר, כמו בעלי נחלות בלבד.

לדבריה, המבקשים ידעו היטב כי האסיפה הכללית עומדת לכלול את כלל חברי האגודה, כפי שדרכה של אסיפה כללית להתקיים, שכן לא הוכח כלל כי התקיימו אסיפות כלליות בנוכחות בעלי נחלות בלבד. הבקשה נדחתה, והמבקשים חויבו בהוצאות בסך 10,000 שקל.