ביג מרכזים מסחריים תשקיע עם שותפים כ-80 מיליון דולר בבניית 4 מרכזים חדשים

החברה תבנה ברחבי הארץ מרכזים חדשים, תרחיב שני מרכזים מסחריים קיימים ותבנה בית משרדים

חברת ביג מרכזים מסחריים תשקיע בשנתיים הקרובות כ-80 מיליון דולר בבניית 4 מרכזים חדשים, הרחבת שני מרכזים קיימים ובניית בית משרדים. כך נודע ל"גלובס".

אלו יהיו כנראה ההשקעות הגדולות ביותר בתחום הקמעונאות המסחרית בתקופה הקרובה, לאחר שהרשתות הגדולות שופרסל, קו-אופ וקלאבמרקט נמצאות בתהליך הצטמקות.

במסגרת תוכנית ההתרחבות תיכנס ביג, לראשונה, לבניית שני קניונים. עד עתה בנתה החברה רק פאואר-סנטר בקומה אחת עם חנייה עילית. ביג נמצאת בבעלות האחים יהודה ורוני נפתלי.

ביג חנכה היום המרכז המסחרי שלה בצפון אילת, שנבנה על מגרש בן 32 דונם, שהחברה קנתה ממפעל כבלי ציון. המרכז הוא בן 12 אלף מ"ר ונבנה בהשקעה של 15 מיליון דולר. כל השטחים הושכרו ב-15 דולר למ"ר לחודש. השוכרים העיקריים הם ג'מבו - 3,050 מ"ר, גולף - 890 מ"ר וסופרפארם 680 מ"ר. אחדות מהחנויות עדיין לא נפתחו.

ההשקעה הגדולה ביותר של ביג תהיה רכישת הפאואר-סנטר של כרמיאל, הכולל 15 אלף מ"ר מסחרי ו-5,000 מ"ר משרדים, ב-25 מיליון דולר. 75% מהפאואר-סנטר נמצאים בבעלות איטונג ו-25% בבעלות נכסי אזורים, מקבוצת גנדן.

העסקה עם איטונג כבר סוכמה ועת המתנהל מו"מ מתקדם עם נכסי אזורים.

ההשקה השנייה בגודלה תהיה בניית ביג אשקלון, בכניסה הצפונית לעיר. השקעה תהיה כ-20 מיליון דולר. חברת דירום, בשליטת משפחת חקשורי, שותפה ב-50%. הפרויקט, שייבנה על הקרקע לשעבר של מפעל יובל גד, יהיה בן 20 אלף מ"ר.

שני קניונים חדשים שייבנו יהיו בבית שמש ובאילת, בסמוך לפאואר-סנטר קיימים של החברה. הקניון בבית שמש יהיה בן 14 אלף מ"ר, בהשקעה של 15 מיליון דולר, בשותפות בחלקים שווים עם קיבוץ צורעה. הקניון באילת, בן 8,500 מ"ר, ייבנה בהשקעה של 12 מיליון דולר.

בנוסף תרחיב ביג את מרכז הקניות בקריות ב-8,000 מ"ר, תוסיף 2,000 מ"ר לביג באר שבע ותבנה בשלבים בניין משרדים ליד ביג בית-שמש.

ביג מנהלת מו"מ מתקדם עם בנק לאומי ובנק הפועלים, שיתנו ליווי פיננסי בגובה של עד 80% מההשקעות. היתרה תמומן מהון עצמי, שמקורו העיקרי הוא הרווחים מעסקאות השכרה שלה מרכזים הקיימים.