יוזמה במקומית ת"א: שמיעת התנגדויות במקום הוועדה מחוזית

משרד הפנים: יוזמה תמוהה, העיריה היא לעתים היזם

יוזמה חדשה מקודמת בימים אלה על ידי יו"ר הוועדה המקומית ת"א דורון ספיר ומהנדס העירייה דני קייזר, לפיה יישמעו התנגדויות לתוכניות הקשורות לעיריית ת"א אך ורק בוועדה המקומית, כך נודע ל"גלובס". כיום, מתקיים הליך שמיעת התנגדויות הן בוועדה המקומית והן בוועדה המחוזית. לדברי ספיר, מדובר בבזבוז זמן יקר של הוועדה המחוזית, מאחר ובדרך כלל אותם מתנגדים משמיעים את עמדתם בוועדה המקומית וגם בוועדה המחוזית. לטענתו, אין כל בעיה לרכז את כל שמיעת ההתנגדויות של התוכניות הקשורות לתחומי העיר ת"א במסגרת הוועדה המקומית, והן יועברו לוועדה המחוזית כמקובל.

ספיר: "גם היום מתבצע הליך דומה, כשהוועדה המחוזית מבקשת מהוועדה המקומית לשמוע התנגדויות שמובאות אליה. אין כל סיבה ליצור את הכפילות המיותרת הזו. המטרה שלנו היא להביא לניצולת זמן מקסימלית של ועדות התכנון, וזו אחת הדרכים. חיסכון זמן ליזם היא גם חסכון מהותי בכסף. הגיעה הזמן להעביר מהעולם את 'שלטון המנדט' הלכה למעשה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי היוזמה של העירייה תמוהה, מאחר והעירייה תופסת את מקום היזם במקרים רבים בהם מדובר בתוכניות בסמכות הוועדה מחוזית. במשרד אמרו, כי מאחר ומשרד הפנים הוא הגוף התכנוני המחליט, אין כל הגיון להעביר את סמכות ההחלטה לידי הוועדה המקומית, והשימוע עצמו מקומו להתקיים בוועדה המחוזית.