נציבות המים: הפלשתינים הם שמזהמים את אקוויפר הר

לטענת הנציבות, נתוני הארגון אינם מדויקים, ו"הם מציגים תמונה מסולפת של המציאות". כך למשל, בכפרי הפלשתיניים אין בורות ספיגה, ורוב המים זורמים לנחלים; הערים הפלשתיניות לא מטפלות בשפכים, לעומת 85% מהיישובים היהודים שמטפלים בשפכים

נציבות המים דוחה את טענות ארגון ידידי כדור הארץ בדבר חלקן של ההתנחלויות בזיהום אקוויפר ההר, כפי שהושמעו ביום העיון שנערך בשבוע שעבר בתל-אביב.

לטענת הנציבות, נתוני הארגון אינם מדויקים, ו"הם מציגים תמונה מסולפת של המציאות". כך למשל, בכפרי הפלשתיניים אין בורות ספיגה, ורוב המים זורמים לנחלים; הערים הפלשתיניות לא מטפלות בשפכים, לעומת 85% מהיישובים היהודים שמטפלים בשפכים.

בניגוד לטענות ארגון ידידי כדור הארץ, לפיהן לרוב היישובים היהודיים אין תוכניות למתקני טיהור, ביישובים רבים יש תוכניות בשלבים שונים של ביצוע. בין השאר מדובר באריאל, בברקן ובמועצה האיזורית שומרון. הנציבות מדגישה גם את פרויקט נחל קנה שנמצא בשלבי בנייה, ואמור לטפל בשפכי עמנואל, אלקנה וקרני שומרון.

עוד טוענת נציבות המים, שהפלשתינים אינם מעוניינים בקידום הטיפול בשפכים, ולמרות נכונות המדינות התורמות לסייע, לא נעשה דבר בתחום.

לדברי הנציבות, על ישראל להשקיע עוד 500 מיליון שקל בהקמת מכוני טיהור ביהודה ושומרון, ולא 800 מיליון שקל, כפי שצוין בדו"ח.