שמאי אסיף - המועמד המוביל לתפקיד מנהל מינהל התכנון

ועדת החיפוש בראשות מנכ"ל המשרד צפויה להמליץ על המהנדס לשעבר של עיריית תל-אביב

האדריכל ומתכנן הערים שמאי אסיף הוא המועמד המוביל של מנכ"ל משרד הפנים, גדעון בר-לב, לתפקיד מנהל מינהל התכנון במשרד. כך נודע ל"גלובס".

אם לא יהיו הפתעות, ועדת החיפוש שמונתה במשרד הפנים תבחר בימים הקרובים באסיף לתפקיד הבכיר ביותר בענף התכנון. בר-לב התחייב עם כניסתו לתפקיד לפני מספר שבועות, כי עד סוף השנה האזרחית הוא ימנה מנהל מינהל תכנון.

אסיף שימש בעבר כמהנדס עיריית ת"א, בין השנים 1994-1983, בתקופת כהונתו של שלמה להט כראש העיר. לאחר מכן עמד בראש הצוות לביצוע תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 35), ערך את תוכנית מטרופולין באר-שבע ועמד בראש ועדה לחיזוק הקשר בין הרשויות המקומיות ומשרד הבינוי והשיכון.

על העובדה שאין מנהל מינהל תכנון נמתחה בחודשים האחרונים ביקורת קשה. למעלה משנה וחצי לא מאויש התפקיד, מאז פרישתה של דינה רצ'בסקי. בר-לב עומד בראש ועדת החיפוש, ולצידו רצ'בסקי, נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, המשנה ליועץ המשפטי, מני מזוז, ופרופ' דני שפר מהטכניון. המועמדים מרואיינים בימים אלה, ורשימה מצומצמת תובא לידיעת משרד ראש הממשלה, שיאשר בסופו של דבר את הנבחר.

מנהל מינהל תכנון הוא אחד התפקידים הבכירים ובעלי ההשפעה גדולה במשרד הפנים. הוא משמש כיועץ לשר הפנים, כיו"ר הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ), הוא ממלא מקום יו"ר המועצה הארצית ויו"ר הוועדה לעניינים תכנונים עקרוניים (ולנת"ע).

בין המועמדים הנוספים שהוזכרו: בכירי מערכות התכנון, כגון עפרה לבנה, בינת שוורץ, עופר גריידינגר ממשרד הפנים, סופיה אלדור ממשרד השיכון, דן סתיו ממינהל מקרקעי ישראל וגבי גולן ממשרד רה"מ. כן הוזכר שמו של מתכנן מחוז ת"א לשעבר, יוסי פרחי.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, כשהיה אמור לקבל לידיו את מינהל התכנון בעקבות ההסכם הקואליציוני, נקב בשמותיהם של מהנדסי הערים דני קייזר מת"א ואורי שטרית מירושלים.

משרד הפנים מסר, כי כל המועמדים שווים וראויים.