ספיבק: מסקנות ועדת זיילר הן יום גדול לארגון המהנדסים והאדריכלים

ארגון המהנדסים והאדריכלים הזהיר בעבר פעמים רבות, לדברי ספיבק, כי קיים קשר הדוק בין שכר תכנון נמוך לבין כשלים הנדסיים. "המחיר איננו יכול להיות הקריטריון בבחירת המתכנן המתאים לתכנון וניהול עבודות הנדסה ואדריכלות"

"מסקנות ועדת זיילר, שהוקמה בעקבות אסון ורסאי, תוקפות נורמות מכרזי תכנון הנהוגות בממשלה", כך אמר יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, אלדד ספיבק. לדבריו, "מסקנות הוועדה הן יום גדול לארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, אשר מתריע ללא הרף, כי שיטת מכרזי התכנון הנהוגה במשרדי הממשלה היא הסיבה לשרשרת הכשלים הנגרמים בביצוע עבודות בנייה ותשתיות, כולל אובדן חיי אדם".

ספיבק הוסיף, כי הוועדה קובעת במסקנותיה כי "נורמות המכרזים כפי שהן כיום יכולות להשליך על בטיחותם של מבנים. הדבר נובע מהלהט, המוצדק כשלעצמו, של המופקדים על כספי הציבור, להקפיד על חיסכון וצמצום הוצאות. להט זה הפך להיות פעמים רבות מעין גולם הקם על יוצרו: הורדת רמת הביצוע שנתלוותה לחיסכון זה, גרמה לנזקים בהיקפים העולים עליו עשרות או מאות מונים".

ארגון המהנדסים והאדריכלים הזהיר בעבר פעמים רבות, לדברי ספיבק, כי קיים קשר הדוק בין שכר תכנון נמוך לבין כשלים הנדסיים. "המחיר איננו יכול להיות הקריטריון בבחירת המתכנן המתאים לתכנון וניהול עבודות הנדסה ואדריכלות".