הולקחש"פ אישרה את מקב"ת גני יהודה: 4,000 יח"ד

על-פי התוכנית, תתרכז הבנייה צמודת הקרקע בשטחים הקרובים לגני יהודה, ואילו הבנייה הרוויה תתרכז בשטחים הקרובים ליהוד

הוועדה לקרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ) אישרה את תוכנית מקב"ת (מכרז קרקע בלתי מתוכננת) גני יהודה, שבה כ-4,000 יחידות דיור בבנייה רוויה וצמודת קרקע.

על-פי התוכנית, תתרכז הבנייה צמודת הקרקע בשטחים הקרובים לגני יהודה, ואילו הבנייה הרוויה תתרכז בשטחים הקרובים ליהוד. התוכנית כוללת גם פארק ציבורי מרכזי. היטל ההשבחה ושאר תקבולי התוכנית יתחלקו בין המועצה האזורית דרום השרון ועיריית יהוד. תוכנית גני יהודה גם אושרה במסגרת הוראות המעבר של מועצת מקרקעי ישראל, הקובעת פיצוי של 27% למושב בעבור שינוי ייעוד הקרקע.

בפני מימוש מלוא התוכנית עומדות כיום שתי מכשלות הקשורות בכבישים, שטרם נמצא להן פתרון. תוכנית האב של בקעת אונו קובעת כאחד מתנאי התוכנית, שיש להקים כביש רוחב שיעבור מצפון ליהוד, וישרת את שטחי גני יהודה. בשלב זה אין פתרון מלא לכביש, וגם אין הסכמה בין היישובים לתוואי שלו. חוסר הסכמה זה עלול לעכב את הבנייה. בנוסף, טרם הושגו הסכמות לגבי מערבו של כביש הרוחב 461, שגם הוא מהווה תנאי למימוש מלוא התוכנית. הקטע המזרחי של הכביש, בין צומת בני עטרות וכביש 6, מצוי בדיוני הות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) וגם הוא טרם אושר.