הירוקים מתנגדים להרחבת בית העלמין ע"ח יער ירושלים

אדם טבע ודין, הוועד לאיכות החיים - הר נוף, ובעלי קרקעות פרטיים, מתנגדים לתוכנית הרחבת בית העלמין בכניסה לירושלים, על חשבון קרקע מיער ירושלים.

אט"ד בהתנגדותה טוענת, כי אבד הכלח על ייעוד קרקע עירונית מובהקת למטרות קבורה. לדברי האדריכלית יעל דורי, הקרקע בירושלים היא קרקע יקרה, ואין לה תחליף. מיקום בית העלמין על קרקע מסוג זה הינו בכייה לדורות, מחשבה ללא תכנון ובזבוז משאבי קרקע. יש לתכנן בית עלמין רחוק יותר מהעיר, ולהשתמש בפתרונות קבורה חדשים - קבורה בקומות.

עמותת הוועד לאיכות החיים הר נוף מתנגדת אף היא לתוכנית וטוענת, כי התוכנית המייעדת 365 דונם מיער ירושלים עבור הרחבת הר המנוחות מהווה פגיעה חמורה בשטחים הפתוחים בירושלים. יער ירושלים, לדברי יורם אסידון, נציג הוועד, הוא אחד היערות הבודדים בישראל המגיעה עד שולי הבינוי של השכונות הסובבות אותו, ויש לפעול בכל הדרכים לשומרו כפי שהוא, ואף להגדילו.

אחת האלטרנטיביות שמציע הוועד היא לבחון אפשרות של קבורה תת-קרקעית מתחת להר המנוחות הקיים. להערכת ועד הפעולה, שטחו של הר המנוחות כיום יאפשר קבורה תת-קרקעית בהיקף של מאות אלפי קברים.

מספר בעלי קרקעות בגבול התוכנית הגישו אף הם התנגדות לתוכנית, בטענה כי מדובר בתוכנית לא חוקית המנוגדת לתוכניות מתאר ולמגמות התכנון הקיימות.

אדם טבע ודין מציעה כאלטרנטיבה להקים בית עלמין חדש במחצבה בהר חרת. כל עוד לא נבחנו חלופות, אין לאשר את התוכנית, הנתפסת בעיני המתנגדים כתוכנית קצרת טווח.