חברת פרברים: לחייב את המינהל למסור אישורי זכויות למגרשים בתל ברוך

החברה טוענת, שהמינהל חזר בו מהסכמה מפורשת להמציא את האישורים

חברת הנדל"ן פרברים טוענת, כי מינהל מקרקעי ישראל התנער שלא כדין מהתחייבות מפורשת שניתנה לה, לפיה מחויב המינהל להמציא לה אישורי זכויות בקשר עם חטיבת מגרשים המצויים בשכונת תל-ברוך בתל אביב.

פרברים הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה לאכוף על המינהל לעמוד בהתחייבותו כלפיה ולמסור לה אישורי זכויות בקשר עם המגרשים ולאפשר לה לשווקם. בתביעה נאמר, כי לתובעת זכויות שהוקנו לה על פי מערכת הסכמית, שראשיתה עוד בשנות ה-40. בשנת 1972 נחתם הסכם בינה לבין המינהל, המסדיר את זכויותיה של התובעת בעשרות מגרשים, הממוקמים בשכונת תל ברוך.

במסגרת הסכם זה הותוו הסדרים מיוחדים בין הצדדים בקשר לחטיבת מגרשים "שהוקפאה" בתחילת שנות ה-70, על רקע מהלכים התכנוניים וההפקעות הפוטנציאליות, אשר נועדו לאפשר את סלילתם של נתיבי איילון. בשנות ה-70 נגרעו, הופקעו ונפגעו מגרשים רבים מאותם המגרשים.

לטענת פרברים, באמצעות עוה"ד איל לרום וארז הראל, ב-1995 אושרה התב"ע שיזמה ובמסגרתה הופשרו מגרשים לבנייה. בעקבות כך היא פנתה למינהל בבקשה שינפיק לה אישורי זכויות עבור מגרשים אלה, כדי שתוכל לשווקם.

לדבריה, בראשית אוקטובר 2000 התחייב המינהל מפורשות להמציא לה בתוך כשבועיים את אישורי הזכויות. ואולם, אישורים אלה לא הומצאו לפרברים עד היום.

בינואר 2002 הודיע לה המינהל, כי חרף התחייבותו המפורשת, אין בכוונתו להמציא לה את אישורי הזכויות. המינהל נימק זאת בכך שעל פי תחשיב שערך המינהל, פוצתה פרברים בגין כל יחידות הדיור שלגביהם הוקנו לה זכויות במסגרת רשימת המגרשים המוקפאים, נשוא ההסכם משנת 1972.

לטענת פרברים, מדובר בטענות שגויות ובלתי מבוססות. כיום מבקש המינהל לנשלה מזכויותיה ולהתנער מקיום חיוביו. זאת, על בסיס תחשיבים, הנשענים על הנחות יסוד מופרכות והמתעלמים לחלוטין מהיקף זכויותיה הנכון של פרברים.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א. 04/1092).