אושרה תוכנית מתאר ליישוב הבדואי מרעית

התוכנית של מרעית הינה היישוב הרביעי שתוכניתו אושרה בחודשים האחרונים, כאשר שם היישוב שאושר על-ידי ועדת השמות הממשלתית הוא "מכחול"

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז דרום, בראשות הממונה על המחוז, דודו כהן, דחתה את כל ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית המתאר ליישוב הבדואי מרעית (שם זמני), ולתוכנית מפורטת למרכז שירותים ביישוב.

התוכנית של מרעית הינה היישוב הרביעי שתוכניתו אושרה בחודשים האחרונים, כאשר שם היישוב שאושר על-ידי ועדת השמות הממשלתית הוא "מכחול".

היישוב הוא אחד מחמישה יישובים בדואים חדשים, המיועדים לפזורה הגדולה של הבדואים בנגב הדרומי, אשר ייכללו במועצה האזורית החדשה, אבו-בסמה. הוועדה החליטה לאשר את שתי התוכניות.

בתוך כך, עשרות בדואים, תושבי הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, קיימו השבוע פעילויות מחאה והפגנות לרגל ביקורו של ראש הממשלה, אריאל שרון, יחד עם שר התמ"ת, אהוד אולמרט, ביישוב הבדואי שגב שלום. פעילויות המחאה, שיתקיימו תחת הכותרת "לא להריסה, כן להכרה", מכוונת נגד מדיניות ראש הממשלה, שלטענתם, מצד אחד מודיע על הקמת מפעל, ומצד שני ממשלתו ממשיכה להרוס בתים בכפרים הבלתי מוכרים.

ג'אבר אבו-כף, יו"ר המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב: "תסכולם של התושבים ואכזבתם מיחסה של מדינת ישראל, עלולים להביא להתגברות פעולות המחאה נגד הממשלה. אנו קוראים לראש הממשלה להפסיק לאלתר את הרס בתי התושבים, ולשבת מיד יחד עם נציגי הבדואים במטרה להגיע לתוכנית מוסכמת להכרה בכפרים הבלתי מוכרים".