איתם: נכשיר את האוכלוסייה להתמודד עם רעידות אדמה

"ב-2004 יערכו פעולות שמטרתן להכשיר את האוכלוסייה להתמודד עם ההשלכות של רעידת אדמה חזקה", כך אומר יו"ר ועדת השרים לענייני רעידות אדמה, שר השיכון, אפי איתם

"ב-2004 יערכו פעולות שמטרתן להכשיר את האוכלוסייה להתמודד עם ההשלכות של רעידת אדמה חזקה", כך אומר יו"ר ועדת השרים לענייני רעידות אדמה, שר השיכון, אפי איתם.

לדבריו, הניסיון מלמד שמי שמבצע 99%-80% מהעבודות באיזור הפגוע הם תושבים, עוברי אורח מזדמנים ומתנדבים מקומיים. העבודות המבוצעות הן חיפוש, איתור, חילוץ מהריסות, טיפול רפואי, הקמת אוהלים וכפרים זמניים ועוד.

לדעת איתם, תפקידים אלה מחייבים הכשרה מקצועית של הציבור.

מנתוני משרד הפנים עולה, שמספר המבנים הדורשים טיפול וחיזוק מפני רעידות אדמה הוא 700-400 אלף, בחלקם נבנו לפני שתקן הבנייה לעמידות בפני רעידות אדמה נכנס לתוקפו, ובחלקם לאחר כניסת התקן.

על-פי הערכות, עלות התיקון המבנים היא 200 מיליארד שקל. חלק מהפתרונות שהוצעו כוללים סגירת קומות עמודים במטרה לייצב את המבנה, כליאת מבנים ישנים בתוך מעטפת קשיחה, אפשרות לתוספת בנייה לחיזוק המבנים ועוד.

איתם מדגיש, שההיערכות לרעידות אדמה אינה חד-פעמית. לדבריו, כאשר על האזרחים מוטלת האחריות לנקוט באמצעים להגנת אישית בפני רעידת אדמה, על הממשלה מוטל לספק את הכלים לכך.

אפי איתם. לספק כלים