רכס הכרמל: נדחתה דרישה לדיון חוזר במחוזית על מדיניות תוספת בנייה

חברי הוועדה, אלי נחמיאס ומשה רובינשטיין, ביקשו לקיים דיון חוזר. הם טענו, כי הוועדה המחוזית אמנם פוסלת עריכת תוכניות נקודתיות בתחום רכס הכרמל לצורך תגבור זכויות בנייה

הוועדה המחוזית חיפה קיימה שוב דיון בנושא בניית מבנה מגורים על הכרמל בחיפה, שהפך לדיון עקרוני בעניין המדיניות של הנהלת העירייה החדשה. מדובר בתוכנית להקמת בניין מגורים ברחוב חורב. הוועדה המחוזית, בישיבתה האחרונה, החליטה לדחות את הבקשה לדיון חוזר בתוכנית, אחרי שנדחתה בעבר.

חברי הוועדה, אלי נחמיאס ומשה רובינשטיין, ביקשו לקיים דיון חוזר. הם טענו, כי הוועדה המחוזית אמנם פוסלת עריכת תוכניות נקודתיות בתחום רכס הכרמל לצורך תגבור זכויות בנייה, אולם ציינו כי קיימות כיום בהליכי אישור שונים תוכניות נקודתיות בתחום זה בהן כן תוגברו זכויות הבנייה.

הם ציינו עוד, כי תגבור הזכויות המבוקש בתוכנית זו עומד על פחות מ-110% בפועל, והתוכנית קרובה למינימום המבוקש של 11 יחידות לדונם מינימום ו-22 יחידות דיור מקסימום לדונם, כפי שדורשת התמ"מ של חיפה. עוד הם ציינו, כי המבנה הקיים לא הוכרז מעולם כמבנה לשימור ואינו כלול ברשימת המבנים המיועדים לכך.

הוועדה המחוזית דחתה לפני כשנה את אישור התוכנית בנימוק, שהתנאים הפיזיים והמטרדים הסביבתיים אינם מצדיקים תגבור זכויות באופן נקודתי לצרכי מגורים. הוועדה סבורה, כי יש לבחון את התוכנית במסגרת תוכנית כוללת במתחם הכלוא בין הכבישים פרויד וחורב, במסגרתה ייבחנו שימושי הקרקע וזכויות הבנייה הראויים במתחם.

בעד ההצעה לקיים דיון חוזר לגבי התוכנית הצביעו שני חברים בלבד, ונגד הצביעו חמישה חברים, ביניהם יו"ר הוועדה המחוזית גילה אורון ומתכנן המחוז אדם קולמן.