טירת הכרמל לפורז: שנה החלטתך וספח אלינו את שטח מחנה 137

העירייה אינה מקבלת את דעתו של פורז, על פיה יחולק שטח המחנה הצבאי בין טירת כרמל למועצה האזורית חוף הכרמל

עיריית טירת כרמל פנתה לשר הפנים, אברהם פורז, בדרישה לספח אליה את המחנה הצבאי הגדול הסמוך לעיר, מחנה 137. שטח המחנה נמצא מזה תקופה ארוכה במרכזה של מחלוקת בין העירייה למדינה.

העירייה אינה מקבלת את דעתו של פורז, על פיה יחולק שטח המחנה הצבאי בין טירת כרמל למועצה האזורית חוף הכרמל. ועדה שמינה מנכ"ל משרד הפנים המליצה ברוב דעות, לספח את כל שטח המחנה הצבאי לעיריית טירת כרמל, ואולם פורז אימץ דווקא את דעת המיעוט של אחד מחברי הוועדה, בנימין כהן, שהוא מנכ"ל מרכז המועצות האזוריות. כהן המליץ לספח את רוב השטח למועצה האזורית חוף הכרמל.

עיריית טירת כרמל, באמצעות עו"ד יעקב נאמן, פנתה לפורז לפני מספר ימים וביקשה ממנו לשנות את החלטתו. במכתב טוען נאמן, כי "המלצת רוב חברי הוועדה להעביר את השטח לעיריית טירת כרמל נתמכת בנימוקים כבדי משקל, כמו העובדה שהמחנה הצבאי מגביל את התפתחות העיר ולכן עליו להפוך לחלק מהמרקם העירוני. כמו כן, ציינה הוועדה, כי כל השירותים המוניציפליים מהם נהנה המחנה הצבאי לרבות כביש גישה ואספקת מים וביוב, מסופקים כיום על ידי עיריית טירת כרמל. בנימין כהן הוא בעל אינטרס מוכח בטובתה של המועצה האזורית חוף הכרמל".

ראש עיריית טירת כרמל, אריה פרג'ון, אומר, כי העירייה תשקול לפנות לבג"ץ אם יידחה ערעורה בפני משרד הפנים. לדברי פרג'ון, "לא ייתכן שכל השנים אנו נותנים שירותים למחנה הצבאי ולפתע יקחו את השטח הגובל איתנו ויעניקו אותו במתנה למועצה האזורית. החלטה כזו תפגע קשות בהתפתחות של העיר ונאבק לשינוייה.