קיסריה: השכונות הלא משויכות יצורפו לשטח השיפוט של המועצה האיזורית חוף הכרמל

עד היום היו שכונות 10-1 בשטח השיפוט של המועצה האיזורית חוף הכרמל. כך גם חלק משכונה 13, שהיא שכונה חדשה. שכונות 11 ו-12 וחלק משכונה 13, אינן משויכות לאף רשות. על תושבי שכונות אלה לא חלים חוקי עזר, והם לא משלמים ארנונה

שר הפנים, אברהם פורז, החליט לצרף את שכונות 11 ו-13 בקיסריה לתחום שטח השיפוט של המועצה האיזורית חוף הכרמל. עוד החליט פורז, כי כל השכונות בקיסריה יהפכו לוועד מקומי, בדומה לשאר יישובי המועצה האזורית חוף הכרמל.

עם זאת, ביחס לסמכויות הוועד החליט פורז, כי אלה יחולקו בין הוועד המקומי והמועצה, וזאת על מנת לאפשר לתושבי קיסריה להמשיך ולקבל שירותים מן החברה לפיתוח קיסריה. כך עולה מהודעה שמסרה פרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד מייק בלס.

עד היום היו שכונות 10-1 בשטח השיפוט של המועצה האיזורית חוף הכרמל. כך גם חלק משכונה 13, שהיא שכונה חדשה. שכונות 11 ו-12 וחלק משכונה 13, אינן משויכות לאף רשות. על תושבי שכונות אלה לא חלים חוקי עזר, והם לא משלמים ארנונה.

לדברי בלס, יש להבטיח חתימה של הסכם בין הוועדה המקומית לבין החברה לפיתוח קיסריה, על מנת שהחברה לפיתוח קיסריה תספק את השירותים הנדרשים לוועד המקומי.

חלוקת הסמכויות בין המועצה לוועד המקומי תיכלל בצו עשה בהסכמה בין המועצה האזורית, הקרן לפיתוח קיסריה ונציגי התושבים. אם לא יגיעו להסכמה, יתערב פורז ויעזור בפתרון המחלוקת.

לעניין איזור התעשייה של קיסריה החליט פורז, כי ייוותר כשטח גלילי (לא ישויך לרשות מקומית). זאת, עקב ההסכם שבין המדינה ובין הברון רוטשילד, ונוכח סירובה של הקרן לפיתוח קיסריה לתת הסכמתה לצירופו של איזור התעשייה לתחומה של רשות מקומית כלשהי.

יצוין, כי הקרן לפיתוח קיסריה הסכימה להקצות סכום של 1.2 מיליון דולר מדי שנה לרשויות המקומיות באיזור. הפרויקטים שהקרן תממן ייקבעו על-ידי משרד הפנים, בהתחשב בצורכי הרשויות המקומיות ובבקשות שיוגשו על ידן. מדובר בפרויקטים באור-עקיבא, בנימינה, גבעת עדה, פרדס חנה, כרכור וג'סר אל-זרקא.

הדיונים המשפטיים בעניין האיזורים בקיסריה וסיפוחם למועצה האזורית חוף הכרמל החלו בשנת 1997. (בג"ץ 97/5575).